تعمیر ظرفشویی ویرپول در اصفهان

5/5 - (3 امتیاز)

تعمیر ظرفشویی Whirlpool در اصفهان

کدام مرکز تعمیر ظرفشویی ویرپول در اصفهان معتبر است؟ اگرچه برخی از تعمیرات ماشین ظرفشویی ممکن است نیاز به جداسازی دستگاه برای آزمایش و تعویض قطعات داشته باشند، اما درباره بسیاری از مشکلات رایج اینطور نیست. ابتدا با بررسی راه حل‌های ساده‌تر و کم تهاجمی، عیب یابی را شروع کنید. پس از بین بردن مشکلات آسان، اگر ماشین ظرفشویی هنوز روشن نمی‌شود، باید کمی عمیق‌تر بررسی نمایید. در ادامه شاهد نقص‌هایی خواهیم بود که می‌تواند ماشین ظرفشویی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

ماشین ظرفشویی روشن نمی‌شود

آیا دستگاه روشن است؟ روشن می‌شود اما اجرا نمی‌شود؟ این اتفاق می‌تواند ناشی از چندین دلیل باشد:

گرفتگی پمپ

ممکن است مشکل از تخلیه باشد؛ در واقع، این دستگاه چرخه شستشوی خود را با یک زهکش شروع می‌کند تا آب کثیفی را که می‌تواند در خود داشته باشد تخلیه کند. در بیشتر موارد، پمپ فقط با یک گرفتگی خاک مسدود خواهدشد و برای حل این مشکل فقط باید گرفتگی پمپ را در یک مرکز معتبر تعمیر ظرفشویی ویرپول در اصفهان باز کنید.

درب به درستی بسته نشده است

همچنین ممکن است مشکل از بسته نشدن درب باشد. ایمنی ماشین ظرفشویی این خرابی را تشخیص داده و آن را به دستگاه گزارش می‌دهد که پیغام خطا نمایش داده می‌شود. همچنین باید مطمئن شوید که لولاها به درستی تراز شده‌اند.

اشکال کارت الکترونیکی

سیستم الکترونیکی نیز می‌تواند دلیل مشکل راه‌اندازی باشد. گاهی اوقات پیش می‌آید که ماژول‌های الکترونیکی پیام‌های خطای نادرست ارسال می‌کنند. آنها علامت خرابی می‌دهند که وجود ندارد، که دستگاه را مسدود می‌کند و از راه‌اندازی آن جلوگیری خواهدکرد.

دکمه “start” گیر کرده یا دیگر کار نمی‌کند

اگر آن را به شدت فشار دهید یا انگشت خود را برای مدت طولانی روی دکمه نگه دارید، ممکن است سوئیچ دیگر کار نکند. بدون عملکرد آن، به معنای واقعی کلمه غیرممکن است که ماشین ظرفشویی را فعال کنید. در این حالت، دکمه باید با برداشتن کنترل پنل برای جایگزینی آن با قطعه دیگری تعویض شود.

1. منبع تغذیه را بررسی کنید

اگر ماشین ظرفشویی اصلاً کاری انجام نمی‌دهد، مشکل می‌تواند منبع تغذیه باشد. کلید مدار را چک کرده و اگر خاموش شده است، سوئیچ را به حالت “خاموش” برگردانید و دوباره آن را روشن کنید. اگر مدار قطع نشده باشد، مطمئن شوید که دستگاه به درستی به پریز برق وصل شده است. شاید لازم باشد دستگاه را از زیر پیشخوان بیرون بیاورید و قبل از حرکت دادن دستگاه، گیره‌های نگهدارنده زیر پیشخوان را که آن را در جای خود نگه می‌دارند، جدا کنید.

2. چفت درب را بازرسی کنید

هنگامی که قفل درب بسته نیست، یک سوئیچ از روشن شدن ماشین ظرفشویی جلوگیری می‌کند. هنگامی که در را می‌بندید به صدای کلیک کردن چفت در جای خود گوش دهید. با بسته بودن درب، آن را بکشید تا مطمئن شوید که آیا بسته شده است یا خیر. هر دو طرف قفل را برای هر چیزی که ممکن است مانع از درگیر شدن صحیح آن شود و همچنین قطعات شکسته آن را به صورت چشمی بررسی کنید. اگر قفل شکسته باشد، سوئیچ نیز ممکن است خراب شود.

3. قفل ایمنی کودک را بررسی کنید

اکثر ماشین‌های ظرفشویی دارای ویژگی قفل کودک هستند تا از باز کردن دستگاه توسط بچه‌ها یا تغییر تنظیمات چرخه جلوگیری کنند. در بسیاری از موارد، وقتی قفل کودک درگیر است، دستگاه کار نمی‌کند و معمولا قفل را می‌توان با فشار دادن و نگه داشتن یک دکمه به مدت سه ثانیه یا چیزی شبیه به آن فعال و غیرفعال کرد. اگر ماشین ظرفشویی شما کار نمی‌کند و در باز نمی‌شود، دستورالعمل سازنده قفل ایمنی کودک را بررسی کنید.

4. ماشین ظرفشویی را ریست کنید

تعمیر ظرفشویی ویرپول در اصفهان

اگر چرخه شستشو را قطع کرده اید و اکنون ماشین ظرفشویی دوباره راه‌اندازی نمی‌شود، ممکن است بین چرخه‌ها گیر کرده باشد. گاهی اوقات وقتی این اتفاق می‌افتد چراغ‌ها چشمک می‌زنند، گاهی اوقات نیز هیچ اتفاقی نمی‌افتد. برای حل این مشکل، برق را خاموش کرده و دوباره روشن کنید؛ اگر کار نکرد، دستورالعمل‌های سازنده را برای تنظیم مجدد ماشین ظرفشویی بررسی نمایید. ممکن است مجبور شوید دکمه استارت را فشار داده و نگه دارید، یا دستگاه را برای یک یا دو دقیقه از برق بکشید. پس از تنظیم مجدد، می‌توانید چرخه شستشوی جدیدی را شروع کنید. در صورتی که مشکل حل نشد، آن را به یک مرکز تعمیر ظرفشویی ویرپول در اصفهان ببرید.

5. قبل از جدا کردن ماشین ظرفشویی برق را خاموش کنید

گاهی اوقات قطعات داخلی خراب می‌شوند و نیاز به تعویض دارند. اگر شما یک تکنسین یا فرد باتجربه هستید، ممکن است بتوانید خودتان ماشین ظرفشویی خراب را تعمیر کنید، اما قبل از باز کردن ماشین برای کار روی آن، حتما آن را از منبع برق جدا نمایید. برای تست قطعات داخلی از مولتی متر استفاده کرده و برای اطمینان از اینکه ترمینال‌های صحیح را تست می‌کنید، نمودار سیم کشی مدل ماشین ظرفشویی خود را تهیه نمایید.

6. سوئیچ درب را تست کنید

پانل درب داخلی را بردارید تا به مجموعه چفت درب در بالای درب دسترسی داشته باشید. مطمئن شوید که گیره سوئیچ ضامن درب را هنگامی که در مجموعه چفت قرار می‌گیرد درگیر می‌کند. اگر به نظر می‌رسد که همه قطعات به درستی کار می‌کنند، از یک مولتی متر برای تست تداوم سوئیچ‌ها استفاده کنید. با تنظیم مولتی متر روی Rx1، پروب‌ها را به پایانه‌های سوئیچ لمس کنید. قرائت باید در یا نزدیک به صفر باشد و اگر خوانش شما متفاوت است، مجموعه قفل در را تعویض کنید.

7. تایمر را تست کنید

تایمر ماشین ظرفشویی زمان شروع و توقف چرخه شستشو را کنترل می‌کند که اغلب در کنترل پنل قرار دارد، اما در برخی مدل‌ها می‌تواند در پشت صفحه ضربه پایین نیز قرار گیرد. به نمودار سیم کشی خود مراجعه کرده و با تنظیم مولتی متر روی Rx1000، کنتاکت‌ها را با پروب‌ها لمس کنید. برای مقادیر مورد انتظار، معمولاً 2000 تا 3500 اهم، به دفترچه راهنمای مالک خود مراجعه کرده و اگر خوانش‌های شما با توصیه‌های سازنده متفاوت است، تایمر را تعویض کنید.

8. سوئیچ انتخابگر را تست کنید

سوئیچ‌ها معمولاً روی کنترل پنل قرار دارند و شما باید هر دکمه را جداگانه تست کنید. برای این کار سوئیچ را از پنل خارج کرده و با تنظیم مولتی متر روی Rx1، پروب‌ها را به پایانه‌های سوئیچ لمس کنید. باید خوانشی از بی نهایت ایجاد کند و سپس، در حالی که پروب‌ها هنوز پایانه‌ها را لمس می‌کنند، دکمه را فشار دهید. این عمل باید یک قرائت صفر تولید کند. در صورت مشاهده سایر موارد، کلید انتخابگر را توسط مرکز تعمیر ظرفشویی ویرپول در اصفهان تعویض کنید.

9. رله استارت موتور را تست کنید

رله استارت به موتور ماشین ظرفشویی سیگنال می‌دهد تا روشن شود. رله را بردارید و به نمودار سیم کشی مراجعه کنید. با تنظیم مولتی متر روی Rx1، سیم پیچ را برای تداوم آزمایش کرده و باید قرائت صفر تولید کند. سپس به صورت دستی رله را با چرخاندن آن به سمت پایین فعال کنید و اجازه دهید پیستون رها شود. پروب‌ها را به پایانه‌های رله لمس کنید و انتظار قرائت صفر را داشته باشید. اگر خوانش شما متفاوت است، رله استارت موتور را تعویض کنید.

10. فیوز حرارتی را تست کنید

فیوز حرارتی از آسیب دیدن قطعات الکتریکی در اثر گرمای بیش از حد جلوگیری می‌کند و اگر باد کرده باشد، ماشین ظرفشویی را خاموش می‌کند. فیوز حرارتی را روی برد کنترل، پشت درب داخلی پیدا کنید. دو سیم اتصال را جدا کرده و فیوز را از صفحه کنترل جدا کنید تا آن را آزمایش نمایید. مولتی متر را روی Rx1 تنظیم کرده و پروب‌ها را روی کنتاکت‌های فیوز لمس کنید. این عمل باید یک قرائت صفر تولید کند و در صورت مشاهده هر عدد دیگری، فیوز حرارتی را تعویض کنید.

11. موتور محرک را تست کنید

موتور محرک آب داخل ماشین ظرفشویی را تغذیه می‌کند و اگر معیوب باشد، ممکن است ظروف تمیز نشوند و ماشین ظرفشویی از اجرای عمل شستشو امتناع کند. می‌توانید موتور محرک را در پشت پانل دسترسی پایین پیدا کرده و سیم‌ها را جدا کنید و برای تست آن را بردارید. با تنظیم مولتی متر روی Rx1، پروب‌ها را به پایانه‌های موتور لمس کنید که این عمل باید قرائت صفر تولید کند. اگر هر یک از این تست‌ها قرائت متفاوتی ایجاد کند، موتور معیوب است.

سخن پایانی

اگر ماشین ظرفشویی با صفحه نمایش دیجیتال دارید، توجه داشته باشید که برای هشدار با نمایش کد خطا روی صفحه برنامه ریزی شده است. این قابلیت در مورد ماشین ظرفشویی‌های برندهای بزرگ Electrolux, Whirlpool و حتی Beko صدق می‌کند. هر کدام از این کدها با یک مشکل خاص مطابقت دارد و برای این کار کافی است به دستورالعمل‌ها مراجعه کنید. در دستورالعمل استفاده از ماشین ظرفشویی ، لیستی از خرابی‌هایی که سازندگان شناسایی کرده‌اند و کد خطای اختصاص داده شده به آنها را مشاهده می‌کنید.

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.

تماس با ما