تعمیر ظرفشویی مرسی در اصفهان

5/5 - (2 امتیاز)

تعمیر ظرفشویی مرسی در اصفهان

رایج ترین ایرادات ماشین ظرفشویی چیست؟ در صورت نیاز به تعمیر ظرفشویی مرسی در اصفهان، به کجا مراجعه کنیم؟ اگرچه وسایل اصلی معمولاً برای دوام طولانی مدت طراحی شده‌اند، اما ما هرگز از خرابی ماشین ظرفشویی مصون نیستیم. این خرابی‌ها می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد: خرابی سیستم الکترونیکی، خرابی عنصر گرمایش، گرفتگی فیلترها و لوله‌ها و غیره. پس اگر ماشین ظرفشویی شما به درستی کار نمی‌کند، برای جلوگیری از آسیب بیشتر، مهم است که علت مشکل را مشخص کرده و آن را برطرف کنید.

چرا ماشین ظرفشویی من گرم نمی‌شود؟

ابتدا سطح آب را بررسی کرده و برای انجام این کار، مقدار آب موجود در جعبه نمک را بررسی نمایید. باید پر از آب باشد و اگر می‌بینید که مخزن پر از آب نیست و با نمک زدن سرریز نمی‌شود، ممکن است دستگاه شما مشکل داشته باشد. به همین ترتیب، می‌توانید لوله تخلیه خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آب راکد وجود ندارد و یا گیر نکرده است.

اگر همه اینها به درستی نصب شده باشد، اما دستگاه شما هنوز گرم نمی‌شود، راه حل ظریف تر است و متأسفانه، در مورد ماشینی که گرم نمی‌شود، مشکل اغلب جدی تر خواهدبود. ما به شما توصیه می‌کنیم در صورتی که دستگاه تان همچنان تحت گارانتی است با یک متخصص یا خدمات پس از فروش تماس بگیرید. در واقع ممکن است که این خرابی ناشی از مقاومت گرمایش بوده و اگر معیوب باشد، آب را گرم نمی‌کند و در نتیجه ظروف شما را خشک نخواهدکرد.

چرا ماشین ظرفشویی من دیگر قرص‌ها را حل نمی‌کند؟

ابتدا به شما توصیه می‌کنیم که باز شدن جعبه مواد شوینده را که در داخل درب دستگاه قرار دارد، به صورت دستی بررسی کنید. اگر در باز شدن مشکل دارد، ببینید آیا چیزی مکانیسم آن را مسدود کرده است یا خیر و اگر دستگاه شما هنوز تحت گارانتی است، می‌توانید با یک متخصص تعمیر ظرفشویی مرسی در اصفهان تماس بگیرید تا آزمایش را انجام دهد.

اگر محفظه مواد شوینده محصول شما معیوب است، می‌توانید با خرید قطعه مناسب آن را تغییر دهید. همیشه قبل از خرید، سازگاری دستگاه خود را بررسی کنید و اگر مشخص شد که مشکل از باز شدن است، شما می‌توانید از آن استفاده نکنید، بلکه مواد شوینده را مستقیماً در داخل درب یا پایین مخزن دستگاه خود قرار دهید. اگر باز هم حل نشد، ممکن است آبگرمکن مشکل داشته و اگر آب در دمای لازم نباشد، قرص حل نمی‌شود.

چرا ماشین ظرفشویی من دیگر خشک نمی‌کند؟

اگر هنگام باز کردن دستگاه، در پایان چرخه، متوجه شدید که هنوز آب در کف مخزن وجود دارد، ابتدا باید فیلتر را تمیز کنید (زیر پروانه، توری را بلند کرده و آن را خارج کنید). فیلتر را از هر گونه زباله خالی کرده و آن را به آرامی مالش دهید، در واقع اگر فیلتر مانع از تخلیه آب شود، خشک کردن به درستی انجام نخواهدشد.

سپس، شلنگ تخلیه واقع در پشت دستگاه خود را بررسی کنید و اگر آن را پیچ خورده یا خمیده باشد، آب آن تخلیه نمی‌شود و ظروف شما باز هم خشک نخواهندشد. علاوه بر این، دستگاه شما دارای یک محفظه مخصوص است که باید آن را با کمک آبکشی پر کنید. این مایع آبکشی نه تنها برای درخشندگی ظروف شما، بلکه برای جلوگیری از آثار سفید خشک شدنی که آب سخت روی ظروف باقی می‌گذارد و همچنین برای تسریع در خشک شدن نیز مفید است.

  • شما از کمک شستشو استفاده نمی‌کنید: اگرچه اجباری نیست، اما کمک شستشو باعث می‌شود ظروف بهتر خشک شوند.
  • مقاومت حرارتی معیوب است: مقاومت حرارتی در پایه ماشین ظرفشویی قرار دارد و به ماشین ظرفشویی اجازه می‌دهد تا در پایان چرخه شستشو گرم شده تا ظروف شسته شده خشک شود. برای بررسی وضعیت مقاومت حرارتی، از یک مولتی متر استفاده نمایید، در صورت لزوم در صورت نیاز به تعویض آن توسط مراکز تعمیر ظرفشویی مرسی در اصفهان، تردید نکنید.
  • ترموستات یا سنسور خراب است: از ترموستات برای تنظیم دمای اتاق‌ها و عناصر مختلف استفاده می‌شود، در صورت بروز خطا، آب سرد می‌ماند و یا ماشین ظرفشویی به دمای لازم برای خشک شدن ظروف نمی‌رسد. همچنین با استفاده از مولتی متر می‌توان وضعیت ترموستات را بررسی کرد و در صورت خرابی به راحتی آن را تعویض نمود.

سفید شدن ظروف

اگر بشقاب‌های شما بعد از شستن و آبکشی تمیز نیستند، ممکن است به دلایل مختلفی باشد. شایع ترین مشکل مربوط به بازوهای اسپری و شستشو است؛ یعنی همان قسمت‌های چرخشی ماشین ظرفشویی که آب را از طریق وان برای تمیز کردن ظروف پخش می‌کند. اگر آنها گرفتگی یا پیچ خوردگی داشته باشند، آب به طور یکنواخت توزیع نمی‌شود. پس آنها را به طور مرتب تمیز کنید و در عین حال فیلتر را بشویید که ممکن است به سرعت مسدود شود.

رگه‌های سفید روی ظروف ممکن است نشان دهنده تجمع آب سخت یا رسوب آهک در ماشین ظرفشویی باشد که برای جلوگیری از این مشکل، باید استفاده از مواد شوینده مخصوص آب سخت یا افزودن نرم‌کننده آب یا کمک شستشو را در نظر بگیرید.

آب ماشین ظرفشویی را پر نمی‌کند

تعمیر ظرفشویی Merci در اصفهان

اگر در طول چرخه شستشو آب ماشین ظرفشویی شما پر نشود، خطای ماشین ظرفشویی می‌تواند از سه نقطه ورودی مختلف باشد:

  • شیر ورودی آب: شیری است که در زیر سینک قرار دارد و ورودی آب به ماشین ظرفشویی را کنترل می‌کند. اگر شیر ورودی آب بسته باشد، ماشین ظرفشویی قادر به دریافت آب نخواهد بود.
  • شیلنگ ورودی آب: بررسی کنید که مسدود یا خم نشده باشد و آب به راحتی به گردش درآید.
  • شناور: بخشی است که در داخل ماشین ظرفشویی قرار دارد و در طول چرخه سطح آب را تنظیم می‌کند. اگر گیر کرده باشد، ماشین ظرفشویی پر نمی‌شود و شما می‌توانید این مشکل را با برداشتن شناور و تمیز کردن آن پس از جداسازی حل کنید.

آب ماشین ظرفشویی تخلیه نمی‌شود

آب در پایان چرخه به درستی از ماشین ظرفشویی تخلیه نمی‌شود و خطر سرریز شدن آن وجود دارد؟ ممکن است انسداد در شیلنگ‌های تخلیه، فیلتر یا پمپ تخلیه باشد و برای بررسی باید آن را جدا کنید.

شلنگ تخلیه قسمتی است که آب کثیف را از ماشین ظرفشویی خارج می‌کند و اگر گرفتگی وجود داشته یا مملو از پسماند باشد، آب قابل تخلیه نخواهد بود. فیلتر ماشین ظرفشویی نیز ممکن است گرفتگی داشته باشد و تمیز کردن مرتب آن برای جلوگیری از انسداد بسیار مهم است. در نهایت، پمپ سیرکولاسیون به پمپاژ آب کثیف از ماشین ظرفشویی کمک می‌کند. اگر گرفتگی، معیوب یا اگر شلنگ تخلیه بیش از حد فرسوده شده باشد، آب به درستی تخلیه نمی‌شود. اگر متوجه شدید که پمپ آسیب دیده است، حتما آن را تعویض کنید. در هر صورت، از پر کردن وسایل خانگی خود با ظروفی که مقدار زیادی کثیفی یا باقیمانده مواد غذایی دارند، خودداری کنید.

ماشین ظرفشویی من دیگر قرص‌ها را حل نمی‌کند

اگر ماشین ظرفشویی قرص‌های شوینده را حل نمی‌کند، ممکن است به دلایل زیر باشد:

  • پروانه بازوی اسپری مسدود شده یا آسیب دیده
  • مقدار بیش از حد ظروف در ماشین ظرفشویی
  • دمای شستشو که برای حل کردن قرص بسیار پایین است
  • فشار ناکافی آب
  • یا مشکل در جعبه مواد شوینده واقع در درب ماشین ظرفشویی

آیا فلپ به راحتی باز می‌شود؟ ممکن است مکانیسم آن دچار مشکل شده و از حل شدن قرص شستشو جلوگیری کند.

ماشین ظرفشویی من دیگر خشک نمی‌کند

اگر در انتهای یک چرخه آب در کف وان باقی بماند، ممکن است از خشک شدن مؤثر جلوگیری کند. فیلتر را تمیز کرده و بررسی کنید که شلنگ تخلیه پیچ خورده نباشد و از تخلیه آب و رطوبت جلوگیری شود. عملکرد ضعیف خشک کردن نیز ممکن است دلیل آن باشد.

آب ماشین ظرفشویی گرم نمی‌شود

اگر آب به اندازه کافی گرم نیست، اطمینان حاصل کنید که ماشین ظرفشویی شما روی دمای آب مناسب تنظیم شده است. همچنین بررسی کنید که جعبه نمک پر از آب باشد و انتهای شلنگ تخلیه به درستی در خروجی تخلیه قرار گرفته باشد.

عدم گرمایش می‌تواند ناشی از یک مشکل بزرگتر مانند مقاومت بخاری معیوب، ترموستات معیوب یا مشکل اتصال الکتریکی باشد. برای تعویض قطعات معیوب در صورت لزوم با تعمیرکار متخصص تعمیر ظرفشویی مرسی در اصفهان تماس بگیرید.

ماشین ظرفشویی من نشتی دارد

آیا از ماشین ظرفشویی شما نشتی آب وجود دارد؟ اگر خیلی زیاد است، مراقب باشید و دستگاه خود را از برق بکشید. سپس به دنبال منبع مشکل باشید تا مصرف آب خود را محدود کنید. نشتی ممکن است به دلایل زیر رخ دهد:

  • آب بندی درب معیوب
  • فیلتر شما که مسدود شده است
  • لوله تخلیه آسیب دیده
  • بازوی شستشوی گرفتگی
  • یا مشکل اتصال لوله آب

قطعات معیوب را تعویض یا تعمیر کرده تا از نشت آب مضر بالقوه جلوگیری کنید.

این مشکلات می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد و توصیه ما این است که در صورت عدم اطمینان از علت مشکل یا تماس با قسمت حساس (توربین، کارت الکترونیکی، سوئیچ فشار، خازن و غیره) ماشین ظرفشویی خود را توسط تعمیرکار حرفه‌ای بررسی و تعمیر کنید.

چرا از متخصص برای تعمیر ماشین ظرفشویی کمک بگیریم؟

همانطور که قبلاً دیدیم، تعمیر ماشین ظرفشویی شکسته خود همیشه آسان و یا حتی ممکن نیست. برای یافتن یک لوله کش یا تعمیرکار ماهر، مراقب باشید: کلاهبرداری‌های زیادی در مورد تعمیر ماشین ظرفشویی وجود دارد، بنابراین بهتر است متخصص خود را عجولانه انتخاب نکنید. ما تکنسین‌های واجد شرایط را در مرکز تعمیر ظرفشویی مرسی در اصفهان با دقت انتخاب می‌کنیم که می‌توانند تمام خرابی‌های ماشین ظرفشویی را به صورت سریع و کارآمد رفع کنند.

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.

تماس با ما