تعمیر ظرفشویی کنوود در اصفهان

5/5 - (3 امتیاز)

تعمیر ظرفشویی کنوود در اصفهان

امروز نکات مهم پیرامون تعمیر ظرفشویی کنوود در اصفهان را بررسی خواهیم کرد. باید انتظار داشته باشید که ماشین ظرفشویی شما حداقل 10 سال بدون خرابی دوام بیاورد، اما بسیاری از ماشین‌های ظرفشویی زودتر دچار ایراد می‌شوند و خوشبختانه، بسیاری از مشکلات جزئی را می‌توان با تعمیرات ساده برطرف کرد. اما اگر دفترچه راهنمای کاربر را گم کرده اید، وب سایت‌های سازنده را برای نسخه‌های PDF بررسی کنید و همچنین می‌توانید کتابچه راهنمای خود را در گوگل جستجو نمایید. علاوه براین، مولتی متر پایه به شما کمک می‌کند که خرابی‌های الکتریکی را تشخیص دهید تا بتوانید وسایل برقی یا الکتریکی را تعمیر کنید. در ادامه به مشکلات رایج ماشین ظرفشویی و نحوه تعمیر آن اشاره خواهیم کرد.

تعمیر ظرفشویی کنوود در اصفهان و رفع مشکل بوی بد

فیلتر در پایه ماشین ظرفشویی قرار می‌گیرد و ذرات بزرگ غذا را می‌گیرد تا وارد قسمت داخلی دستگاه نشده و باعث انسداد نشوند. فیلترها طوری طراحی شده اند که برای تمیز کردن منظم به راحتی جدا شده و فقط یک بار در هفته نیاز به آبکشی زیر شیر آب دارند. در واقع فیلتری که بیش از حد کثیف یا آسیب دیده است را می‌توان با یک قطعه کاملاً جدید جایگزین کرد.

بازوهای اسپری قطعات پلاستیکی صاف و بلندی هستند که می‌چرخند و آب را به اطراف ماشین ظرفشویی می‌پاشند و ظروف را آبکشی و تمیز می‌کنند. اگر ماشین ظرفشویی شما به طور مؤثر تمیز نمی شوید، بهتر است به بازوهای اسپری نگاهی بیندازید که احتمالا مسدود یا آسیب دیده اند. بازوهای اسپری را می‌توان به سادگی جدا و یا تمیز کرد یا بازوهای جدید را جایگزین نمود.

تعمیرات ماشین ظرفشویی متوسط

در تعمیر ظرفشویی کنوود در اصفهان، رفع شکستگی لولا و آب بندی درب ماشین ظرفشویی نسبتا راحت خواهدبود و یا ممکن است نیاز به حذف برخی از پانل‌ها یا قطعات داخل دستگاه داشته باشد. با این حال، برای این منظور به دانش الکتریکی خاصی برای تعمیر نیاز ندارید و تنها برخی از تجهیزات اولیه مانند انواع مختلف پیچ گوشتی یا انبردست ممکن است مورد نیاز باشد.

ماشین ظرفشویی تخلیه نمی کند؟ پمپ را باز کنید

پمپ تخلیه بخشی است که آب کثیف را از ماشین ظرفشویی خارج می‌کند و به راحتی می‌تواند با تکه‌های شیشه شکسته یا ظروف یا تجمع مواد غذایی یا حتی مو مسدود شود. پمپ در پایین دستگاه قرار دارد و می‌توان آن را جدا کرد، تمیز نمود و با سهولت نسبی دوباره کنار هم قرار داد. فراموش نکنید که ماشین ظرفشویی باید به پشت خم شود و صفحه پایه آن را باز کرده و جدا کنید تا به پمپ برسد. بزرگترین چالش در این تعمیر این است که به یاد داشته باشید که چگونه دستگاه را پس از تمیز کردن زباله‌های پمپ، دوباره سرهم کنید.

نشتی ماشین ظرفشویی؟ لولا و درزگیر درب را ثابت کنید

لولا به درب اجازه می‌دهد تا به آرامی باز و بسته شود و بسیاری از درهای ماشین ظرفشویی دارای یک سیستم قرقره لولا هستند که از باز شدن درب و کوبیده شدن به زمین جلوگیری می‌کند. اگر درب شل یا سنگین است و هیچ چیزی آن را متعادل نمی کند، پانل‌های جانبی را بردارید تا مکانیسم لولا بررسی شود؛ مشکل به احتمال زیاد پس از بررسی مشخص خواهد شد و سپس می‌توانید جایگزینی برای قطعه معیوب تهیه کنید.

مخزن مواد شوینده خراب است؟ آن را جایگزین کنید

تعمیر ظرفشویی kenwood در اصفهان

اگر تلگراف آسیب دیده باشد یا بسته نشود، می‌توان آن را از دستگاه خارج کرد و یک دستگاه جدید در جای آن بست. برای این کار پانل جلویی ماشین ظرفشویی باید برداشته شده و هر گونه اتصالات الکتریکی باید باز شود.

همچنین فراموش نکنید که دو شیلنگ وجود دارد که به پشت ماشین ظرفشویی شما متصل می‌شود. شلنگ پر کننده آب تمیز را به دستگاه خواهدداد، در حالی که شلنگ تخلیه اجازه می‌دهد تا آب کثیف از دستگاه به داخل تخلیه عبور کند. دانستن تفاوت بین این دو شیلنگ نیز کلید نصب ماشین ظرفشویی شماست و این دانش هنگام خرید یک ماشین جدید مفید خواهدبود، زیرا در هزینه نصب و راه‌اندازی صرفه جویی می‌کند.

تعمیر ظرفشویی کنوود در اصفهان و تعمیرات پیچیده

تعمیرات پیچیده، تعمیراتی هستند که به دانش تشخیصی و تجهیزات کمی پیشرفته‌تر مانند مولتی متر نیاز دارند. این بدان معنا نیست که افراد تازه‌کار نمی توانند آنها را تعمیر کنند، اما احتمالاً برای تکمیل تعمیر به تحقیق، جداسازی دستگاه و کمی تشخیص قطعات مختلف نیاز است. هنگام انجام هر نوع تعمیر، لوازم خانگی باید خاموش و از برق جدا شوند و این موضوع بسیار مهم است.

آب گرم نمی شود؟ المنت حرارتی را تست کنید

المنت قسمتی است که آب داخل ماشین ظرفشویی را گرم می‌کند و رسوبات آهکی می‌توانند باعث از کار افتادن پیش از موعد المنت شوند، بنابراین برای جلوگیری از این عیب به طور مرتب از رسوب زدا ماشین ظرفشویی استفاده کنید. برای تست عنصر المنت:

  1. ماشین ظرفشویی را به پشت بخوابانید.
  2. پایه (و هر قسمت دیگری که دسترسی به المنت را مسدود می‌کند) را بردارید.
  3. با جدا کردن سیم‌های متصل به عنصر، المنت را جدا کنید.
  4. از یک مولتی متر برای تست مقاومت المنت استفاده کنید و دو پروب مولتی متر را روی دو پایانه‌ای که سیم‌ها وصل شده اند قرار دهید.
  5. اگر قرائت مولتی متر نشان داد که ایراد وجود دارد، نصب یک عنصر جایگزین باید باعث شود ماشین ظرفشویی آب را دوباره گرم کند.

ماشین ظرفشویی از آب پر نمی شود؟ شیر آب شکسته را تعمیر کنید

دریچه آب چیزی است که آب را وارد ماشین ظرفشویی می‌کند. با این حال، برای اینکه مطمئن شوید که دریچه مشکل را ایجاد کرده، یک فرآیند شبیه به بررسی المنت را انجام دهید. شیر آب باید در پشت ماشین ظرفشویی در پشت شلنگ پرکننده قابل دسترسی باشد و با مولتی متر بررسی شود و در صورت معیوب بودن تعویض گردد.

برای کمک به کاهش مشکلات، ماشین‌های ظرفشویی مدرن انواع کدهای خطا را نمایش می‌دهند و اغلب مشکلات می‌تواند ناشی از چند قسمت مختلف باشد، بنابراین شاید نیاز به حضور یک متخصص داشته باشید. در حالت ساده، ابتدا، خود را با فرآیند جداسازی قطعات و گرفتن مقادیر مقاومت در پایانه‌های آنها آشنا کنید. سپس یاد بگیرید که قرائت‌های مختلف مولتی متر به چه معناست و اگر بتوانید هر دوی این کارها را انجام دهید، می‌توانید تشخیص دهید که آیا هر قطعه الکتریکی در ماشین ظرفشویی شما ایراد دارد یا خیر.

تعمیر ماشین ظرفشویی به متخصصان واگذار می‌شود

ماشین‌های ظرفشویی هر سال پیشرفته‌تر می‌شوند و این موضوع به این معنی است که ماشین‌های ظرفشویی به طور فزاینده‌ای به لوازم الکترونیکی و ماژول برد مدار چاپی (PCB) که آنها را کنترل می‌کند، متکی هستند. تشخیص عیوب ماژول‌های PCB ممکن است سخت باشد و شاید به تجهیزات تخصصی نیاز بوده و جایگزینی آنها بسیار گران تمام شود.

کار ماشین ظرفشویی تمیز کردن ظروف کثیف است و گاهی اوقات ماشین ظرفشویی شما کار خود را به درستی انجام نمی دهد و ظروف را کثیف و پر از زباله می‌کند. همچنین گاهی اوقات ماشین ظرفشویی ظروف را به درستی تمیز می‌کند اما قطرات آب از خود باقی می‌گذارد. در چنین حالتی، ممکن است مشکلی در ترموستات ماشین ظرفشویی شما وجود داشته باشد که باعث این مشکل شده است.

هنگام تعمیر ظرفشویی کنوود در اصفهان، اگر منبع آب به درستی کار نمی کند، ممکن است ماشین ظرفشویی شما سوئیچ شناور معیوب داشته باشد یا احتمالا دریچه تامین آب کار نمی کند. در صورت بروز چنین مشکلاتی، بهتر است دستگاه توسط یک متخصص بررسی شود.

ماشین ظرفشویی روشن نمی شود

اگر ماشین ظرفشویی شما به طور ناگهانی از روشن شدن امتناع کرد، ابتدا منبع تغذیه را بررسی کنید. اگر به برق وصل است، بررسی کنید که آیا برق دارد یا خیر، در این صورت ممکن است کابل برق ماشین ظرفشویی شما مشکل داشته باشد. همچنین طبیعی است که ماشین ظرفشویی در حین کار صدا ایجاد کند، اما گاهی اوقات می‌تواند صداهای عجیب و غریبی ایجاد کرده و اگر هنگام شستن ظروف صدای عجیب یا بلندی شنیدید، ممکن است مشکل از ماشین آلات داخلی باشد.

مشکل هر چه باشد، اگر ماشین ظرفشویی شما شروع به خرابی کرد، از یک تکنسین حرفه‌ای بخواهید آن را برای تشخیص و تعمیر صحیح بررسی کند.

سخن پایانی

در این مطلب، تعمیر ظرفشویی کنوود در اصفهان را بررسی کردیم؛ طول عمر ماشین ظرفشویی به عوامل مختلفی از جمله محل خرید، کیفیت ماشین ظرفشویی، دفعات استفاده از آن و بسیاری موارد دیگر بستگی دارد. اگر به خوبی از آن مراقبت کنید، دستگاه بیشتر دوام می‌آورد.

یک تکنسین حرفه‌ای می‌تواند به شما در تصمیم گیری در مورد خرید ماشین ظرفشویی جدید یا تعمیر ماشین ظرفشویی فعلی کمک کند. از یک تکنسین خبره بخواهید دستگاه را برای تشخیص صحیح بررسی کند و آنها به شما اطلاع خواهند داد که هزینه تعمیر ماشین ظرفشویی شما چقدر است. این موضوع به شما بستگی دارد که آیا می‌خواهید ماشین ظرفشویی را تعمیر کرده و یا تعویض کنید.

اگر با ماشین ظرفشویی خود مشکل دارید، آن را به کمک یک متخصص بررسی کنید تا وضعیت را ارزیابی کند. شاید ماشین ظرفشویی شما به دلیل معیوب بودن سوئیچ شناور یا ترموستات دچار مشکل شده یا شاید ماشین ظرفشویی شما فقط نیاز به تمیز کردن عمیق دارد. اگر مشکلی در ماشین ظرفشویی خود پیدا کردید، در اسرع وقت با سرویس دهنده تماس بگیرید تا مشکل برطرف شود.

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.

تماس با ما