تعمیر مخلوط کن فیلیپس در اصفهان

5/5 - (1 امتیاز)

تعمیر مخلوط کن فیلیپس در اصفهان

برای تعمیر مخلوط کن فیلیپس در اصفهان و سایر شهرها باید به کجا مراجعه کرد؟ مخلوط کن یک وسیله خانگی است که تقاضای زیادی در آشپزخانه‌های حرفه‌ای دارد. استفاده از این ربات چند منظوره آسان است و این امکان را به شما می‌دهد تا غذاهای مختلفی مانند سوپ خامه‌ای، نان ساندویچ، قهوه (اسپرسو) و سایر دستور العمل‌های نوشیدنی را در مدت زمان کوتاهی درست کنید. این یک کاسه جمع و جور با یک درب و یک چاقو است که به لطف بلوک موتور آن با سرعت بالا می‌چرخد. با این حال، مانند هر وسیله برقی آشپزخانه، دستگاه گاهی اوقات با یک خرابی کم و بیش مواجه می‌شود که نیاز به تعمیر کوچک یا عیب یابی عمیق تری دارد. در ادامه با راهنمای تعمیر مخلوط کن فیلیپس در اصفهان با ما همراه باشید.

خرابی‌های رایج یک مخلوط کن

مشکل رایج برای یک مخلوط کن حرفه ای اغلب با یک بررسی و یا مراجعه به مرکز تعمیر مخلوط کن فیلیپس در اصفهان یا سایر شهرها حل می‌شود، شروع خراب شدن این دستگاه معمولا علائم زیر را دارد:

  • انتشار بوی مشکوک: ممکن است قسمتی از ربات بیش از حد گرم شود و باعث توقف مخلوط کن گردد.
  • تنظیم نادرست سرعت
  • خرابی موتور
  • مشکل نویز
  • محل نامناسب کاسه و ناهماهنگی جزئی در تناسب کاسه نسبت به پایه آن
  • و…

به طور کلی این مشکلات به راحتی قابل تعمیر هستند و مشکل راه‌اندازی یک مخلوط کن حرفه‌ای می‌تواند مکانیکی یا الکتریکی باشد. علل احتمالی عبارتند از:

دوشاخه برق متصل نادرست

ایمنی کاسه، که با یک درپوش پوشانده شده است، مانع از انجام این کار برای جلوگیری از حوادث می‌شود. قبل از راه‌اندازی مجدد، بررسی کنید که مونتاژ لوازم جانبی مختلف مخلوط کن درست باشد.

سرعت چرخش موتور

سرعت نامناسب نیز می‌تواند دلیل خرابی این لوازم خانگی باشد. در واقع، ممکن است ولتاژ بیش از حد و فرسودگی غذاساز باعث اختلال در عملکرد آن گردد.

صداهای دستگاه

صدای غیرعادی منتشر شده توسط این نوع لوازم آشپزخانه اغلب نشان دهنده وجود مشکل در مکانیسم ربات است. یکی از دلایل احتمالی این مشکل سایش تیغه و کوپلر مخلوط کن خواهدبود و ممکن است محور محرک فرسوده شده یا برد الکترونیکی زنگ زده باشد و باعث از کار افتادن غذاساز شود.

مشکل موتور

خرابی موتور ممکن است ناشی از مشکل تماس یا گیرکردن کوپلر باشد که در واقع، وجود مقادیر زیادی از محصولات در کاسه می‌تواند موتور مخلوط کن لوازم خانگی را مسدود کند. بنابراین لازم است مقدار غذای داخل کاسه را کاهش دهید.

مشکل از کاسه دستگاه

مایعاتی مانند سوپ، قهوه یا سایر دستور العمل‌ها که در کاسه فشرده سرریز می‌شوند، می‌توانند به کنترلر سرعت آسیب برسانند. این کار باعث کاهش قدرت مخلوط کن خردکن می‌شود و موجب خواهدشد که غذاساز را خراب کند.

تکنیک‌های تعمیر مخلوط کن

نمایندگی تعمیر مخلوط کن فیلیپس در اصفهان

پس از تشخیص مشکل می‌توانیم نسبت به تعمیر مخلوط کن فیلیپس در اصفهان و عیب یابی غذاساز اقدام کنیم. هر مشکل بسته به ماهیت خرابی مخلوط کن حل خواهد شد و برای این کار باید خود را به لوازم جانبی لازم برای تعمیر و عیب یابی مخلوط کن یا خردکن لوازم خانگی مجهز کنید.

برای یک مشکل پیشرفته‌تر که نیاز به جداسازی قطعات دارد، بررسی کنید که ابزار صحیح را دارید و به شرح زیر عمل کنید:

  1. دستگاه را از برق بکشید و کاسه و سایر قطعات قابل جابجایی را از ربات جدا کنید.
  2. پیچ‌های نگهدارنده صفحه پایه را باز کنید.
  3. صفحه را از موتور جدا کنید.
  4. سپس محفظه سوئیچ را بردارید.
  5. در حین بازکردن پین درایو از چرخش محور محرک جلوگیری کنید.
  6. سیم‌ها را از بلوک سوئیچ جدا کنید.

برای سفت کردن میخ درایو مخلوط کن دستگاه، پایه را بردارید و دستگاه را وارونه کنید. بنابراین، شما تصویری بر روی محور محرک و کارت الکترونیکی موتور خواهید داشت. سپس به صورت زیر تعمیر کنید:

  1. شفت محرک را با انبردست بگیرید.
  2. سپس یک آچار را به پین ​​درایو وصل کنید.
  3. این قطعه را به طرفین بچرخانید.
  4. در حالی که کلید را در جهت عقربه‌های ساعت می‌چرخانید، شفت محرک باید ثابت نگه داشته شود.

رفع مشکل برق مخلوط کن

قبل از جدا کردن لوازم خود برای سرویس یا تعمیر مخلوط کن، ابتدا سیم برق را با یک مولتی‌متر چک کنید. اگر مشکل از کابل برق معیوب است، فقط آن قسمت را تعویض کنید و اگر این قسمت در شرایط خوبی است، موارد زیر را بررسی نمایید:

  • دوشاخه برق
  • عملکرد دکمه پاور
  • ایمنی کاسه،
  • کارت الکترونیکی

برای غلبه بر این مشکل، آزمایش ولتاژ در پایانه‌های موتور ضروری است و پس از جدا کردن مخلوط کن، به صورت دستی بررسی کنید که آیا تیغه یا کوپلر به درستی می‌چرخد. اگر اینطور نیست، مونتاژ این 2 قسمت را تنظیم کنید تا حرکت نرمی سیستم به دست آید. اطمینان حاصل کنید که هنگام مونتاژ مجدد، موتور به کاسه فشرده ربات مخلوط کن ساییده نشود.

در صورت چرخاندن تیغه دستگاه آشپزخانه، احتمالاً به دلیل فرسودگی سیستم ضربه زدن ربات، تعویض این قسمت ضروری است. هنگام استفاده از مخلوط کن، در صورت مسدود شدن پروانه توسط محصولات غذایی، اکیداً توصیه می‌شود که دستگاه را متوقف کنید. سپس مقدار کمتری را به مدت 30 ثانیه با کاسه ای که روی بخار قرار گرفته است، مخلوط نمایید.

تنظیم سرعت مخلوط کن

مشکل راه‌اندازی دستگاه می‌تواند با سیستم کنترل الکترونیکی سرعت مرتبط باشد. برای رفع این مشکل باید برد الکترونیک و موتور را تست کرد. اگر آزمایش موفقیت آمیز بود، کنترل کننده درایو را برای آسیب دیدگی بررسی کنید و اگر سرعت دستگاه ناپیوسته است، احتمال دارد تسمه بسته شده باشد. برای انجام تعمیر و حل چنین مشکلی، نیازی به تماس با متخصص تعمیر یا مراجعه به مراکز تعمیر مخلوط کن فیلیپس در اصفهان نیست، فقط موتور را با یک پارچه خشک تمیز کنید.

سخن پایانی

به طور خلاصه، اگر مخلوط کن کار نمی کند اغلب به دلیل یک مشکل جزئی است که با تعمیر سریع برطرف می‌شود. همچنین به دلیل سایش برخی از قطعات بسیار تحت فشار در هنگام استفاده از دستگاه، گاهی اوقات مشکل پیش می‌اید. مخلوط کن حرفه‌ای وسیله‌ای است که به طور گسترده در آشپزخانه‌های حرفه‌ای استفاده می‌شود و از همین رو، نگهداری منظم آن ضروری است.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.

تماس با ما