4.7/5 - (3 امتیاز)

تعمیر گوشت‌کوب فیلیپس در اصفهان

گاهی اوقات نیاز به یک متخصص خوب برای تعمیر گوشت‌کوب فیلیپس در اصفهان خواهیم داشت و گاهی اوقات نیز به راحتی می‌توان در خانه تعمیرات را انجام داد. گوشت‌کوب‌ها وسایلی نسبتاً ساده هستند و این راهنما در مورد تعمیر گوشت‌کوب، نحوه کارکرد یک همزن غذا، چگونه می‌توان یک مشکل گوشت‌کوب غذا را شناسایی کرد و به چه قطعات و ابزارهایی برای رفع آن نیاز دارید، می‌گوید. در صورت حل نشدن مشکل نیز به یک متخصص برای تعمیر گوشت‌کوب فیلیپس در اصفهان نیاز خواهید داشت.

تعمیر گوشت‌کوب فیلیپس در اصفهان و نکات مهم

یک گوشت‌کوب غذا چگونه کار می‌کند؟ گوشت‌کوب غذا یک دستگاه کوچک موتوردار است که مواد دستور پخت را در یک کاسه مخلوط می‌کند. یک موتور کوچک کوبنده‌های جداشدنی را در جهت مخالف می‌چرخاند و سپس یک کنترل کننده سرعت، جریان الکتریکی تحویلی به موتور را تغییر می‌دهد و در نتیجه سرعت کوبنده‌ها را کنترل می‌کند.

اما چگونه می‌توانم مشکل گوشت‌کوب غذا را شناسایی کنم؟ در ساده‌ترین حالت، می‌توانید سیم برق را با جدا کردن آن از موتور و استفاده از مولتی متر تست کنید. اگر گوشت‌کوب اصلا کار نمی کند، مطمئن شوید که به پریز برق متصل است و سیم برق را بررسی نمایید. سپس سوئیچ را تست کرده و فیوز را چک کنید و در صورت معیوب بودن، آن را تعویض نمایید.

اگر گوشت‌کوب در همه سرعت‌ها کار نمی‌کند، سوئیچ کنترل سرعت را آزمایش کنید و در صورت معیوب بودن آن را تعویض کنید. اما اگر موتور زمزمه می‌کند ولی ضربه زن نمی چرخد، موتور را تست کنید و در صورت گرفتگی آن را تعویض کنید.

اگر گوشت‌کوب می‌لرزد، بررسی کنید که آیا شفت‌های همزن خم شده یا فرسوده شده‌اند و در صورت نیاز تعویض کنید. همچنین دنده‌های داخلی را از نظر عدم تراز و سرویس در صورت نیاز بررسی کرده و در نهایت موتور را بررسی کنید و در صورت خم شدن شفت یا جرقه زدن موتور آن را تعویض نمایید.

برای تعمیر گوشت‌کوب به چه چیزی نیاز دارم؟

قطعات جایگزین برای گوشت‌کوب‌های مواد غذایی مدل خاص از طریق سازنده یا تامین کنندگان قطعات پس از فروش در دسترس هستند. همچنین برای تعمیر گوشت‌کوب فیلیپس در اصفهان نیاز است به مراکز خاصی مراجعه نمایید. ابزارهایی که برای از بین بردن و تعمیر گوشت‌کوب غذا نیاز دارید شامل موارد زیر است:

  • پیچ گوشتی
  • آچارهای کوچک
  • مولتی متر

برای دسترسی به قسمت‌های داخلی، بست‌های پایه گوشت‌کوب غذا را بردارید؛ تعمیرات گوشت‌کوب غذا شامل سرویس سوئیچ چند سرعته، تعویض فیوز، سرویس موتور و سفت کردن درایو خواهدبود.

تعمیر سوئیچ چند سرعته

نمایندگی تعمیر گوشت‌کوب فیلیپس در اصفهان

به راحتی می‌توان فهمید که چرا سوئیچ چند سرعته جزء مهمی برای عملکرد گوشت‌کوب غذای شما است. به دلیل استفاده زیاد و پیچیدگی آن، در مواقعی که همه چیز اشتباه می‌شود، یک مقصر مکرر است. برای سرویس سوئیچ چند سرعته:

مرحله 1: پایه گوشت‌کوب را بردارید.
مرحله 2: کلید چند سرعته با گیره‌ها یا پیچ‌هایی که از زیر صفحه پایه یا از داخل پایه قابل دسترسی هستند به پایه متصل می‌شود. سوئیچ را قبل از برداشتن بصری بررسی کنید و در بسیاری از موارد، مشکل یک پایانه شل است. در غیر این صورت، ترمینال یا سیم سیاه شده امکان دارد محل بروز مشکل را مشخص کند.
مرحله 3: سوئیچ چند سرعتی را با تستر تداوم یا مولتی تستر بررسی کنید.
مرحله 4: سوئیچ به دلیل قرار گرفتن در جلوی گوشت‌کوب، در معرض آسیب ناشی از مایعات است. برای تمیز کردن سوئیچ از یک قوطی هوای فشرده یا یک پاک کننده تماس الکتریکی استفاده کرده و در صورت لزوم، آن را تعویض کنید و یا پیش یک متخصص تعمیر گوشت‌کوب فیلیپس در اصفهان ببرید.

تعویض فیوز

خوشبختانه اکثر گوشت‌کوب‌ها دارای فیوز خطی هستند که از موتور در برابر اضافه بار محافظت می‌کند. اگر جریان بیش از حد به موتور ارسال شود، فیوز منفجر خواهدشد. برای تعیین اینکه آیا فیوز کار می‌کند یا خیر، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: پایه گوشت‌کوب را بردارید و فیوز را پیدا کنید.
مرحله 2: سیم را جدا کرده و از یک تستر پیوستگی یا مولتی تستر برای بررسی فیوز استفاده کنید. اگر مدار باز باشد، فیوز منفجر شده است.
مرحله 3: فیوز معیوب را با فیوز سالم یکسان تعویض کنید.

سرویس موتور

موتور معمولاً سالها استفاده را تحمل می‌کند و متأسفانه اگر نیاز به تعویض داشته باشد، ممکن است خرید یک گوشت‌کوب جدید هزینه کمتری را در بر بگیرد.
تست عملکرد موتور آسان است، از آنجایی که مداری از سیم دستگاه، از طریق کنترل‌های چندسرعته، به سمت موتور و دوباره به سیم جریان دارد، یک اهم‌متر (بخشی از مولتی تستر شما) می‌تواند مدار را آزمایش کند. برای تست موتور گوشت‌کوب مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: یک دکمه کنترل سرعت را انتخاب کنید یا کنترل کننده سرعت را کمی بچرخانید، سپس مقاومت روی متر را بخوانید.
مرحله 2: در مرحله بعد، گل میخ درایو را در جهت عقربه‌های ساعت یک دور بچرخانید. اگر قرائت مقاومت (به اهم) تغییر کند، موتور نیاز به سرویس دارد. بسته به هزینه آن را به یک سرویس تعمیر لوازم خانگی ببرید یا دستگاه را تعویض کنید.

سفت کردن درایو

اگر موتور گوشت‌کوب چندکاره شما به خوبی کار می‌کند، اما کوبه گوشت‌کوب آنطور که باید کار نمی‌کند، ممکن است مشکل از درایو باشد. شایع ترین علت این مشکل، شل شدن درایو است و برای سفت کردن آن مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: پایه را بردارید و گوشت‌کوب را برگردانید. انتهای دیگر محور محرک از سمت پایین موتور بیرون زده است.
مرحله 2: شفت درایو را با یک آچار یا انبردست بگیرید، سپس گوشت‌کوب را به سمت خود بچرخانید تا یک آچار به درایو متصل شود.
مرحله 3: هنگامی که درایو را در جهت عقربه‌های ساعت می‌چرخانید، محور محرک را ثابت نگه دارید.

علت دیگر مشکلات درایو، گرد شدن گوشه‌های آن است که در این صورت، دستگاه نیاز به درایو جدید دارد. برای تعویض درایو فرسوده، دستورالعمل‌های مربوط به سفت کردن درایو را برعکس اجرا کنید، سپس قطعه جدید را نصب کرده و آن را سفت نمایید.

سخن پایانی

برای تعمیر گوشت‌کوب فیلیپس در اصفهان به یک مرکز حرقه‌ای نیاز دارید و در این مطلب، مشکلاتی که توسط خودتان قابل حل است را عنوان کردیم. در هر حال، توصیه می‌شود که وسایل برقی را همیشه طبق دستورالعمل‌های سازنده استفاده کنید تا طول عمر بیشتری داشته باشند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.

تماس با ما