تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ در اصفهان

5/5 - (2 امتیاز)

تعمیر ماشین ظرفشویی samsung در اصفهان

آیا به دنبال تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ در اصفهان هستید؟ در این مقاله، ما به شما خواهیم گفت که چگونه دلایل اکثر مشکلات ماشین ظرفشویی را مشخص کنید، سپس شما را با مراحل تعمیر و نگهداری ماشین ظرفشویی ساده آشنا می‌کنیم تا آنها را به بهترین شکل حفظ نمایید. قبل از هر کاری، دفترچه راهنمای محصول را نگاه کنید و آن را با دستگاه تطبیق دهید تا به شناسایی و مکان یابی قطعات کلیدی کمک کنید. همچنین به شما کمک می‌کند تا در صورت نیاز شماره قطعات را شناسایی کرده و اگر دفترچه راهنما را ندارید، معمولاً می‌توانید آن را در سایت سازنده دستگاه پیدا کنید. گاهی اوقات فروشندگان لوازم خانگی هم می‌توانند دفترچه راهنما را ارائه دهند.

احتیاط: از آنجایی که ماشین ظرفشویی هم به سیستم لوله کشی و هم به سیستم برق متصل است، هنگام کار بر روی این دستگاه باید هر دو سیستم را در نظر بگیرید. قبل از انجام تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ در اصفهان، مطمئن شوید که دستگاه از پریز برق جدا شده یا برق دستگاه خاموش است و فیوز را بردارید یا کلید مدار را که مدار را در پانل ورودی اصلی یا در یک پنل جداگانه کنترل می‌کند، خاموش کنید. همچنین جریان آب ماشین ظرفشویی را در آشپزخانه قطع نمایید.

تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ در اصفهان و مشکلات درب دستگاه

برای تعمیر تایمر، قفل درب یا سوئیچ، پانل کنترل را بردارید و برای جدا کردن آن ، یک سری پیچ‌های نگهدارنده و دستگیره‌های کنترل را بردارید و پانل را بلند کنید. هنگامی که ماشین ظرفشویی شما به درستی کار نمی کند، باید چندین جزء اصلی مانند واشر درب، قفل درب، سوئیچ‌ها و تایمر را بررسی نمایید.

تعویض واشر درب

اگر آب از درب ماشین ظرفشویی نشت کند، احتمالا واشر معیوب است؛ پس در را باز کرده و واشر را بررسی کنید. واشر باید نرم و انعطاف پذیر بوده و اگر فرسوده، ترک خورده یا سفت است، باید تعویض شود.

هنگامی که واشر در جای خود قرار گرفت، آن را برای تناسب با چارچوب درب بررسی کنید و باید محکم و بدون ترک یا برآمدگی بین واشر و قاب قرار گیرد. در صورت لزوم، پیچ‌های نگهدارنده را سفت یا باز کنید یا واشر را در گیره‌ها یا کانال درب قرار دهید. سپس ماشین را از طریق یک توالی شستشو اجرا کرده و نشت آن را بررسی کنید.

اگر متوجه نشتی شدید و به نظر می‌رسد واشر به درستی در جای خود قرار گرفته است، سعی کنید قفل درب را تنظیم کنید.

سرویس گیره درب

قفل درب ماشین ظرفشویی بارها باز و بسته می‌شود و این استفاده سخت می‌تواند منجر به مشکلات مکانیکی گردد. ممکن است ضامن شل شده و یا از موقعیت خارج شده باشد، که این موضوع تراز را از بین برده و از بسته شدن درست درب جلوگیری می‌کند. وقتی این اتفاق می‌افتد، قفل به درستی درگیر نمی شود و ماشین ظرفشویی روشن نخواهدشد.

در بسیاری از موارد، ممکن است بتوانید با تنظیم موقعیت قفل، مشکل را حل کنید. با باز کردن پیچ‌هایی که آن را نگه می‌دارند، چفت را کمی حرکت دهید. چفت را با انگشتان یا انبر خود بلغزانید و فراموش نکنید که شکاف‌های پیچ برای این منظور ساخته شده‌اند. درب را ببندید و باز کنید تا ببینید آیا چفت به درستی تراز شده است یا خیر و سپس پیچ‌ها را ببندید تا در موقعیت صحیح قرار گیرد.

سرویس سوئیچ درب

در بسیاری از ماشین‌های ظرفشویی، قفل یک سوئیچ را برای فعال کردن تایمر و سایر اجزای کنترلی درگیر می‌کند. اگر قفل کاملاً درگیر نشده یا سوئیچ معیوب باشد، دستگاه کار نمی کند. در اینجا نحوه تست و تعمیر سوئیچ درب آورده شده است:

  • مرحله 1: درب را ببندید و ضامن را محکم در حالت بسته نگه دارید. سپس کنترل را در وضعیت ON قرار دهید و اگر دستگاه کار می‌کند، احتمالاً مشکل از تراز نشدن واحد قفل است. واحد قفل را با یک پیچ گوشتی تنظیم کنید و اگر این کار مشکل را حل نکرد، سوئیچ ممکن است معیوب باشد.
  • مرحله 2 : سوئیچ را با یک ولت-اهم-میلی‌آمتر (VOM) تنظیم شده در مقیاس RX1 تست کنید. پانل پوشش سوئیچ در را بردارید و یکی از سیم‌های سرب برق کلید را از پایانه‌های آن جدا کنید. یک پروب VOM را به هر ترمینال سوئیچ بسته و درب ماشین ظرفشویی را ببندید. اگر متر صفر را نشان دهد، سوئیچ کار می‌کند و اگر کنتور بالاتر از صفر باشد، یعنی سوئیچ معیوب است و باید تعویض شود.
  • مرحله 3: سوئیچ را با یک سوئیچ جدید از همان نوع تعویض کرده و سوئیچ جدید را به همان روشی که سوئیچ قدیمی وصل شده است وصل کنید.

تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ در اصفهان و سرویس سوئیچ شناور

تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ در اصفهان

ماشین ظرفشویی معمولاً توسط یک سوئیچ شناور از پر شدن بیش از حد محافظت می‌شود. این سوئیچ در پایین دستگاه قرار دارد. در اینجا نحوه بررسی و جایگزینی آن آمده است:

مرحله 1: درب را باز کرده و قفسه ظرف زیری را بردارید. بررسی کنید که آیا شیر شناور گیر کرده است یا خیر. اگر چنین باشد، بقایای مواد غذایی اطراف شناور را تمیز کنید و با یک شئ شبیه دسته پیچ گوشتی، به آرامی به بالای شناور ضربه بزنید تا آزاد شود.

مرحله 2: اگر ضربه زدن کار نکرد، پانل دسترسی پایین را بردارید و قسمت پایینی سوئیچ شناور را پیدا کنید. سوئیچ شناور را با VOM تنظیم شده در مقیاس RX1 تست کرده و یک سیم سرب الکتریکی را به ترمینال سوئیچ باز کنید و یک پروب از VOM را به هر ترمینال ببندید. اگر کنتور صفر باشد، سوئیچ ایراد ندارد و مشکل احتمالا در تایمر است. اما اگر متر بالاتر از صفر نشان داده شود، یعنی سوئیچ معیوب است.
مرحله 3: سوئیچ را با سوئیچ جدیدی که متناسب با ماشین ظرفشویی ساخته شده است، تعویض کنید.

مرحله 4: سوئیچ جدید را به همان روشی که سوئیچ قدیمی وصل شده است وصل کنید.

سرویس تایمر و سوئیچ‌های کنترلی

برای تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ در اصفهان در نظر داشته باشید که از آنجایی که تایمر بسیاری از عملیات‌ها را کنترل می‌کند، اگر معیوب شود می‌تواند مشکلات زیادی ایجاد نماید. تایمر یک جزء پیچیده است و به همین دلیل نباید خودتان آن را تعمیر کنید. اما در صورت بروز مشکلات ساده؛ تایمر را با یک VOM تنظیم شده روی مقیاس RX1 تست کنید و برای دسترسی به تایمر، پنل کنترل جلویی را بردارید. تایمر دقیقاً پشت دسته اصلی کنترل تایمر قرار دارد و در ادامه باید یکی از سیم‌های ترمینال تایمر را جدا کرده و یک پروب از VOM را به هر ترمینال متصل کنید. اگر صفر را نشان دهد، تایمر کار می‌کند و اگر بالاتر از صفر باشد، تایمر معیوب است و باید تعویض شود.

در صورت امکان، از همین روش برای تست انتخابگر و سوئیچ چرخه استفاده کنید. با این حال، اتصال سیم‌کشی ممکن است آنقدر پیچیده باشد که بتوان در هر یک از این سوئیچ‌ها به مشکل پی برد. همچنین به یاد داشته باشید که تایمر به چندین سیم متصل است که برق را برای کارکرد عملکردهای مختلف ماشین ظرفشویی تامین می‌کند. سیم‌های تایمر جدید را یکی یکی وصل کنید و سپس سیم قدیمی را بردارید و سیم جدید را وصل کنید تا مطمئن شوید که سیم‌ها را درست و در جای خودشان وصل کرده‌اید.

پس از اتصال سیم‌ها، تایمر جدید را در موقعیت خود قرار دهید، آن را به همان صورتی که تایمر قبلی محکم شده بود، محکم کرده و کنترل پنل و دستگیره‌ها را تعویض کنید. اگر ماشین ظرفشویی شما به درستی از آب پر نمی شود یا ظروف را خشک نمی کند، به احتمال زیاد مشکل دریچه یا المنت گرمایشی دارید.

تعمیرات سوپاپ، دیسپنسر و قفسه ظرفشویی

بررسی و نگهداری منظم شیرهای مختلف، مخزن مواد شوینده و قفسه ظروف می‌تواند به طور موثر در سالم ماندن ماشین ظرفشویی شما کمک کند. شیر ورودی آب میزان جریان آب به داخل ماشین ظرفشویی را کنترل کرده و ممکن است توسط تایمر یا توسط یک شیر برقی فعال شود. بنابراین،اگر ماشین ظرفشویی از آب پر نشود، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: مطمئن شوید که منبع آب دستگاه روشن است و مشکلی در آبگرمکن وجود ندارد. خاموش شدن آبگرمکن باعث قطع شدن آب به ماشین ظرفشویی می‌شود.

مرحله 2: تایمر را بررسی کنید تا مطمئن شوید که با دنباله‌های برنامه ریزی شده خود کار می‌کند. اگر هم منبع آب و هم تایمر سالم هستند، احتمالاً مشکل در شیر ورودی است.

مرحله 3: شیر ورودی واقع در زیر وان ماشین ظرفشویی را بررسی کنید. هنگامی که صفحه‌ای در داخل شیر با رسوبات معدنی مسدود می‌شود، ممکن است خرابی دریچه ورودی نیز رخ دهد. برای حل این مشکل، صفحه را با پیچ گوشتی بیرون بیاورید و آن را کاملا با آب جاری بشویید. سپس صفحه نمایش‌ها را تعویض کنید.

مرحله 4: شیر برقی معمولاً به کناره ماشین ظرفشویی متصل می‌شود؛ شما باید به آرامی با دسته پیچ گوشتی به شیر برقی ضربه بزنید تا هر گونه مانعی خارج شود. سپس دوباره ماشین ظرفشویی را روشن کنید.

مرحله 5: اگر ماشین ظرفشویی هنوز پر نمی شود، شیر برقی را با یک ولت-اهم-میلی آمپر متر (VOM) تنظیم شده در مقیاس RX1 تست کنید. اگر دستگاه از حدود 100 اهم تا 1000 اهم بخواند، شیر برقی کار می‌کند و اگر خوانش بالاتر از 1000 باشد، شیر برقی معیوب است و باید تعویض شود.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.

تماس با ما