تعمیر ظرفشویی ال جی در اصفهان

5/5 - (5 امتیاز)

تعمیر ظرفشویی ال جی در اصفهان

برای تعمیر ظرفشویی ال جی در اصفهان چکار کنیم؟ تعمیر خرابی در جدیدترین ماشین‌های ظرفشویی می‌تواند ترسناک به نظر برسد؛ زیرا آنها دارای تعداد زیادی پنل شماره گیری، دکمه‌های فشاری و سایر ویژگی‌های مختلف هستند که به همین دلیل، تعمیر دستگاه بسیار پیچیده به نظر می‌رسد. اما در واقع اینطور نیست و به جز کنترل پنل، ماشین‌های ظرفشویی در طراحی اولیه در دو دهه گذشته تغییر چندانی نکرده‌اند. شما می‌توانید اکثر خرابی‌های ماشین ظرفشویی را خودتان تعمیر کنید و ما در این مقاله نکاتی را برای سرویس و نگهداری به شما ارائه خواهیم داد.

قطعات ماشین ظرفشویی را می‌توان به عنوان یک واحد جایگزین کرد که اغلب آسان تر و کم هزینه تر از تعمیرات یک سرویس دهنده حرفه‌ای است. اگر هنوز مطمئن نیستید که قطعه‌ای هنوز قابل استفاده است یا خیر، آن را از ماشین ظرفشویی خارج کرده و برای تست نزد یک متخصص ببرید. سپس می‌توانید بر اساس برآورد هزینه تعمیر، تصمیم بگیرید که آیا قطعه جدیدی بخرید یا قطعه قدیمی را تعمیر کنید.

بررسی‌های اولیه عملکرد ماشین ظرفشویی و تعمیر ظرفشویی ال جی در اصفهان

در اینجا چند بررسی عملکردی وجود دارد که می‌توانید در صورت کار نکردن ماشین ظرفشویی انجام دهید:

مرحله 1: بررسی کنید که دستگاه شما برق دریافت می‌کند. اگر دستگاه به پریز برق وصل می‌شود، سیم، دوشاخه و پریز را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی کار خواهندکرد. سوئیچ کنترل کننده پریز را نیز بررسی کنید تا از روشن بودن آن مطمئن شوید. اکثر ماشین‌های ظرفشویی مستقیماً به مدار متصل می‌شوند و به همین دلیل، باید پانل ورودی اصلی را از نظر فیوز سوخته یا قطع کننده مدار بررسی کنید. اگر خانه شما قدیمی باشد، ماشین ظرفشویی ممکن است به یک پانل ورودی جداگانه متصل شود. در این پنل به دنبال فیوز یا قطع کننده سوخته باشید و مدار را بازیابی کنید.

مرحله 2: اگر مدار در حال دریافت برق باشد و پریز دیوار توسط یک کلید کنترل شود، ممکن است سوئیچ معیوب باشد. سوئیچ را با یک تستر ولتاژ تست کنید و سپس صفحه پوشش سوئیچ را بردارید و یک پروب تستر را روی یک ترمینال و پروب دیگر را روی ترمینال دیگر قرار دهید. اگر لامپ تستر روشن شود، سوئیچ کار می‌کند و اگر روشن نشد، یعنی سوئیچ معیوب است. در چنین حالتی باید سوئیچ را با یک قطعه جدید از همان نوع تعویض کنید.

مرحله 3: مطمئن شوید که درب محکم بسته شده است. ماشین ظرفشویی تا زمانی که قفل به درستی درگیر نشود، کار نمی‌کند. برای بررسی چفت، درب را محکم ببندید و سپس، همچنان که ضامن بسته را فشار می‌دهید، دکمه کنترل را در موقعیت روشن قرار دهید. اگر ماشین ظرفشویی کار می‌کند، قفل آن معیوب است و باید تمیز، سفت یا تعویض شود.

مرحله 4: مطمئن شوید که آب روشن است و دمای آب به اندازه کافی بالا باشد. خرابی آبگرمکن می‌تواند جریان آب به ماشین ظرفشویی را متوقف کند.

مرحله 5: مطمئن شوید که کنترل پنل به درستی تنظیم شده‌ است. کنترل‌های دکمه‌ای جدیدتر می‌توانند بسیار حساس باشند و بنابراین، مطمئن شوید که دکمه‌ها در موقعیت خود محکم فشار داده شده اند.

اگر این پنج بررسی را بدون یافتن راه حل انجام داده‌اید، وقت آن رسیده است که تعمیر ظرفشویی ال جی در اصفهان را عمیق‌تر انجام دهید.

جداسازی قطعات ماشین ظرفشویی

نمایندگی تعمیر ظرفشویی ال جی در اصفهان

دسترسی به قسمت‌های مهم در اکثر ماشین‌های ظرفشویی از طریق درب جلوی دستگاه می‌باشد و بسیاری از تعمیرات را می‌توان به سادگی با باز کردن درب و دست زدن به قسمت‌های مختلف اجزای سازنده مانند آب‌پاش‌ها، صافی‌ها، سوئیچ شناور، قفسه‌ها و قفل درب انجام داد.

برای رسیدن به صفحه کنترل روی درب، یک سری پیچ‌های نگهدارنده اطراف پانل را بردارید. این پیچ‌ها ممکن است زیر نوارهای برش قالب‌گیری باشند که معمولاً روی محفظه فلزی می‌چسبند. نوارها را با یک چاقوی با تیغه سفت یا یک پیچ گوشتی جدا کنید یا یک پیچ تنظیم کننده که قالب را نگه می‌دارد، بردارید. دستگیره‌های کنترلی به صورت اصطکاکی روی شفت‌ها قرار می‌گیرند یا توسط پیچ‌های تنظیمی کوچک در پایه دستگیره‌ها نگه داشته می‌شوند. در برخی از ماشین‌های ظرفشویی، برای دسترسی به اجزای کنترلی، باید تمام پانل درب جلویی برداشته شود. این پانل توسط یک سری پیچ‌های نگهدارنده که معمولاً در اطراف لبه در قسمت داخلی پشت در یافت می‌گردند، به درب نگه داشته خواهندشد.

برای تعمیر ظرفشویی ال جی در اصفهان و بسیاری از مدل‌ها، پس از برداشتن پانل کنترل، پانل در را می‌توان با بازکردن پیچ‌های یک سری بست که پانل در را در جای خود نگه می‌دارد، جدا کرد. گاهی اوقات این پیچ‌های نگهدارنده توسط قالب‌های برش پوشانده خواهندشد که باید بسته شوند. برای دسترسی به موتور، پمپ، شیلنگ‌ها، شیرهای ورودی و سایر قسمت‌ها، پانل دسترسی پایینی را بردارید که این کار را معمولاً می‌توان بدون برداشتن کل درب انجام داد.

اگر ماشین ظرفشویی شما قابل حمل است، قبل از برداشتن درب کنترل یا پانل‌های دسترسی پایین، ماشین را به پشت یا کنار آن برگردانید؛ زیرا این کار ممکن است موقعیت کاری راحت‌تری به شما بدهد.

وجود حوضچه‌های آب روی زمین – درب ماشین ظرفشویی نشتی دارد

1: واشر درب را تعویض یا تمیز کنید

واشر ماشین ظرفشویی را از نظر ترک خوردگی، فرسودگی و ذرات ناخالص بررسی کنید. اگر آسیب دیده است، آن را تعویض کرده و اگر کثیف باشد، آن را با مواد شوینده ملایم و برس و اسفنج تمیز کنید.

2: در صورت نیاز صفحه چفت را تنظیم کنید

پیچی را که صفحه قفل درب ماشین ظرفشویی را نگه می‌دارد باز کنید. چفت را کمی به سمت داخل ببرید و دوباره سفت کنید. در ادامه شما باید درب را ببندید تا از راست بودن درب مطمدن شوید.

درب ضعیف باعث بروز نشتی‌ها می‌شود و در ادامه بر روی راه حل‌های این مشکل تمرکز خواهیم کرد. در هنگام شستن بار بعدی ظروف، با جستجوی قطره‌های مستقیم زیر درب، از وجود مهر و موم بد اطمینان حاصل کنید. اگر چیزی را پیدا نکردید و گودالی ظاهر شد، پانل‌های جلوی پایینی را باز کنید و به دنبال قطرات در اطراف شیلنگ‌ها و سایر قسمت‌ها باشید. گاهی اوقات می‌توانید اتصال شلنگ را سفت کرده اما اکثر تعمیرات این نوع نشتی‌ها دشوار است و به همین دلیل، ما در این مقاله به این تعمیرات نمی‌پردازیم.

ابتدا علل نشتی درب ماشین ظرفشویی ساده را از بین ببرید

واشر را بررسی کرده تا آسیب آن را پیدا کنید، در ادامه شما می‌توانید به سادگی آن را با یک اسفنج و پاک کننده خانگی همه منظوره تمیز کنید.

حال باید سوئیچ شناور را تمیز کنید؛ سوئیچ شناور اگر گیر کرده باشد، باعث پر شدن بیش از حد وان می‌شود.

فقط از مواد شوینده مشخص شده برای ماشین ظرفشویی استفاده کنید. مایع ظرفشویی دستی بیش از حد کف می‌کند و همین موضوع باعث ایجاد نشتی خواهدشد و آشپزخانه شما را پر از آب می‌کند.

تعمیر درب ظرفشویی ال جی در اصفهان

درب ماشین ظرفشویی خود را تست کنید تا ببینید آیا نیاز به تنظیم دارد یا خیر. ابتدا آن را ببندید تا محکم جا بیفتد و ماشین ظرفشویی را روشن کنید، اگر صدایی می‌شنوید، یعنی درب خیلی شل است.

اکثر ماشین‌های ظرفشویی دارای یک صفحه ضامن قابل تنظیم در بالای قاب هستند و تنظیم این صفحه برای سفت شدن درب به آب بندی بهتر واشر کمک می‌کند. برای حل این مشکل شما باید آن را با دستکاری‌های کوچک تنظیم کنید، پس از هر تنظیم، تناسب درب را آزمایش نمایید و درب باید محکم باشد، اما نه آنقدر محکم که مجبور شوید قفل را فشار دهید یا خم کنید.

واشر درب ماشین ظرفشویی را تعویض کنید

اگر نشتی اطراف درب ادامه داشت، احتمالاً واشر ترک خورده، شکننده یا فرسوده شده است. یک واشر درب جدید از فروشگاه لوازم خانگی بخرید و فراموش نکنید که نصب برخی از انواع آن مشکل است. پس دستورالعمل‌های ارائه شده با واشر جدید را بخوانید و هنگامی که واشر قدیمی را بیرون می‌کشید، به نحوه جا افتادن آن نگاه کنید.

نکته: ژله نفتی را روی فلنج‌ها بمالید تا راحت‌تر سر بخورند و آنها را در آب داغ خیس کنید تا پیچ خوردگی‌ها نرم شود و از ایجاد چین و چروک جلوگیری به عمل آید. اگر نمی توانید واشر جدید را ضد آب کنید، با یک متخصص خدمات تماس بگیرید.

ماشین ظرفشویی زمزمه می‌کند اما آب ندارد و روشن نمی شود

  • به زیر ماشین ظرفشویی نگاه کنید و تیغه‌های فن را روی موتور بچرخانید. نقطه دسترسی معمولا باریک است و توصیه می‌شود که قبل از انجام این کار، دست کش بپوشید.
    اگر دستگاه خاموش است، دوباره آن را روشن کنید و اگر روشن نشد، قطع کننده مدار یا فیوز را در تابلوی برق اصلی بررسی کنید تا مطمئن شوید که خاموش نشده است.
  • گاهی اوقات موتور نمی چرخد، به خصوص اگر مدتی از ماشین ظرفشویی استفاده نکرده باشید. یکی از نشانه‌های این مشکل صدای زمزمه بدون هیچ عمل دیگر، یعنی شستشوی ظروف است. در این حالت، شما باید پانل‌های پایینی را بردارید و با چرخاندن تیغه‌های فن آن با دست، مشکل را حل کنید. برای انجام ایمن این کار باید برق پنل اصلی خود را قطع کرده و اگر تیغه‌ها آزادانه نمی چرخند، با یک متخصص تماس بگیرید تا مشکل را تشخیص دهد.
  • اگر تیغه‌ها می‌چرخند و ماشین ظرفشویی هنوز با روشن کردن مجدد برق روشن نمی‌شود، با مشکل پیچیده تری مواجه می‌شوید! شاید با یک کلید خراب، گرفتگی پمپ یا سیم کشی بد رو به رو باشید. برای عیب یابی این نوع مشکلات با یک برقکار مجاز یا یک متخصص خدمات تماس بگیرید.

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.

تماس با ما