تعمیر ظرفشویی زیرووات در اصفهان

5/5 - (2 امتیاز)

تعمیر ظرفشویی زیرووات در اصفهان

برای تعمیر ظرفشویی زیرووات در اصفهان چکار کنیم؟ رایج ترین ایرادات ماشین ظرفشویی چیست و چگونه آنها را برطرف کنیم؟ ماشین ظرفشویی یکی از وسایلی است که در اکثر آشپزخانه‌ها یافت می‌شود. با این حال، چنین دستگاهی گاهی اوقات ممکن است خراب شود و دلایل مختلفی وجود دارد که می‌تواند خرابی ماشین ظرفشویی را توضیح دهد. در برخی موارد به راحتی می‌توانید عیب را خودتان برطرف کنید و در مواقع دیگر، همه چیز سخت می‌شود و شما باید تخصص واقعی داشته باشید. بنابراین برای اینکه دلایل خرابی را واضح تر تشخیص دهید، در اینجا شایع ترین خرابی‌های ماشین ظرفشویی و نحوه رفع آنها آورده شده است.

خرابی 1: ماشین ظرفشویی روشن نمی‌شود

دستگاه شما روشن می‌شود اما هیچ اتفاقی نمی‌افتد؟ این خرابی ماشین ظرفشویی احتمالاً به دلیل مشکل تخلیه است. ماشین ظرفشویی بر خلاف ماشین لباسشویی، چرخه خود را با یک تخلیه شروع می‌کند تا اطمینان حاصل شود که آب کثیف به درستی تخلیه شده است.

علل احتمالی: در 50٪ موارد، شما حتی به قطعات یدکی نیاز ندارید، بلکه این پمپ تخلیه شما است که توسط یک ماده غذایی باقیمانده مسدود می‌شود. در واقع، چه یک تکه شیشه باشد یا یک هسته زردآلو، دلایل زیادی می‌تواند انسداد دستگاه شما را شامل شود. قسمت‌هایی که ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند: فیلتر، پمپ تخلیه یا شلنگ تخلیه هستند و در این موارد نیازی به تعویض قطعات نیست، بلکه تمیز کردن کفایت می‌کند. احتمال دیگر این است که پمپ تخلیه یا ماژول برق شما از کار افتاده باشد.

خرابی 2: ظروف بد شسته شده اند

آیا ظرف‌های شما در پایان چرخه شستشو کثیف می‌مانند؟ با بررسی اینکه مواد شوینده را در محفظه مخصوص مواد شوینده و نمک را در جعبه نمک قرار داده‌اید، شروع کنید. زیرا در این صورت ممکن است خرابی ماشین ظرفشویی نیز به دلیل گرفتگی بازوهای شستشو باشد. آنها سوراخ‌های کوچکی دارند که اجازه می‌دهد آب برای تمیز کردن ظروف از آن عبور کند. اگر این سوراخ‌های کوچک مسدود شده باشند، آب اسپری نخواهدشد. در صورت عدم حل این مشکل به صورت دستی، به مراکز معتبر تعمیر ظرفشویی زیرووات در اصفهان مراجعه کنید.

دستگاه شما گرم می‌شود و نمک اضافه کرده‌اید اما علائم سفید روی ظروف باقی می‌مانند؟ باید نگاهی به نرم‌کننده بیندازید. نرم‌کننده از مخزن نمک، مخزن رزین مصنوعی و شیر ورودی آب تشکیل شده است. رزین همراه با نمک باعث مسدود شدن سنگ آهک در هنگام عبور آب شده و نمک دوباره شارژ می‌شود اما رزین نه! اگر بیش از حد فرسوده یا آسیب دیده باشد (از طریق یک محصول خورنده)، کیفیت شستشوی شما به طور قابل توجهی بدتر می‌شود.

خرابی 3: دستگاه من به طور مداوم خالی می‌شود / نمی‌خواهد خاموش شود

دستگاه شما حتی با باز بودن درب هم صدای ثابتی تولید می‌کند؟ با وجود دستورات شما خاموش نمی‌شود؟ دستگاه دارای یک شناور پلی استایرن کوچک در زیر مخزن است که وقتی آب به زیر مخزن می‌رسد، یک سوئیچ را فعال می‌کند. برای توقف کار مداوم آن، آب موجود باید تخلیه شود و ساده‌ترین راه این است که دستگاه را 45 درجه کج کنید تا آب از کناره‌ها خارج شود. بعد از انجام این کار می‌توانید دستگاه خود را مجددا راه‌اندازی کنید.

اکنون شما باید کل سیستم آب را دنبال کرده و محل نشتی را شناسایی کنید (مثلاً لوله ضعیف یا قطعه پلاستیکی سوراخ شده). با این حال مراقب باشید، این کار کاملا خسته کننده است و ما به شما توصیه می‌کنیم در این نوع موارد با یک فرد حرفه‌ای در مراکز تعمیر ظرفشویی زیرووات در اصفهان تماس بگیرید!

خرابی 4: دستگاه من پر می‌شود اما اجرا نمی‌شود

اگر دستگاه شما پر شود، یعنی با موفقیت تخلیه شده است (بنابراین نگران پمپ تخلیه نباشید). همچنین می‌تواند آب را وارد کند (بنابراین هیچ شیر برقی یا دوشاخه‌ای در توزیع کننده آب مسدود نشده است). در حالت کلی، 2 دلیل اصلی برای این شکست وجود دارد:

  1. یا ماشین ظرفشویی متوجه نمی‌شود که پر شده است.
  2. یا متوجه می‌شود اما نمی‌تواند آب را به جریان بیندازد.

در مورد اول، بدون شک این فشار سوئیچ است که مقصر است. این یک سنسور فشار کوچک بوده که به دستگاه اجازه می‌دهد بفهمد چه زمانی آب به مخزن می‌رسد. همچنین ممکن است لوله آن مسدود شود.
در مورد دوم این یک شکست جدی تر است؛ چون احتمالا پمپ دستگاه شما آسیب دیده و این موتور دستگاه است که اجازه می‌دهد آب به بیرون پرتاب شود.

چرا ماشین ظرفشویی من دیگر تخلیه نمی‌کند؟

ما اغلب بر این باوریم که می‌توانید ظروف بسیار کثیف را در ماشین ظرفشویی قرار دهید و کثیفی‌ها مانند یک جادو از بین می‌روند. اما قبل از ناپدید شدن کثیفی‌ها، باید از فیلتری که در پایین مخزن دستگاه شما قرار دارد عبور کند. اگر این فیلتر گرفتگی داشته باشد، آب از آن عبور نخواهدکرد و در نتیجه تخلیه نمی‌شود. بنابراین، ابتدا این فیلتر را بررسی کنید و در پایین مخزن (در سطح پروانه)، باید یک شبکه را ببینید. آن را بلند کرده و فیلتری را که زیر آن قرار دارد بردارید. داخل این دریچه را چک کرده و خالی کنید؛ زیرا گاهی اوقات مقداری کثیفی در آنجا می‌نشیند.

سپس فیلتر را کاملا تمیز کنید. فیلتر اغلب از پارچه‌ای سفت با سوراخ‌های کوچک یا پلاستیک سوراخ شده ساخته می‌شود و در صورت تمیز شدن فیلتر، آب باید بدون مشکل تخلیه گردد.

گزینه دوم، اگر فیلتر شما تمیز است اما آب هنوز تخلیه نمی‌شود، لوله تخلیه آب در پشت دستگاه خود را بررسی کنید. اگر این لوله پیچ خورده یا در موقعیت نادرست قرار گیرد، ممکن است از تخلیه مناسب فاضلاب جلوگیری کند. پس بدون پیچاندن آن را به درستی تعویض کنید و با این کار، دستگاه شما دوباره کار خواهد کرد! محل مناسب این لوله زمانی است که هیچ گونه خم یا گره‌ای ایجاد نمی‌کند و 10 تا 15 سانتی‌متر فرو رفته است.

اگر باز هم مشکل حل نشد، لوله کشی سینک خود را بررسی کنید؛ زهکشی که لوله خود را در آن قرار می‌دهید ممکن است به خودی خود مسدود شده و اگر چنین باشد، آب فرار نمی‌کند.

چرا ماشین ظرفشویی من آثار سفیدی از خود به جای می‌گذارد؟

تعمیر ظرفشویی Zerowatt در اصفهان

اول از همه، بررسی کنید که جعبه مواد شوینده داخل درب به درستی مایع ظرفشویی را پخش کند. علاوه بر این، دستگاه نیز در معرض سختی آب در منطقه شما قرار دارد و اگر آب شهری شما سفت و در نتیجه آهکی باشد، ممکن است لکه‌های سفیدی روی ظروف باقی بگذارد. برای غلبه بر این عیب، سازندگان ماشین ظرفشویی به این فکر کرده‌اند که روی ماشین‌های خاصی یک چرخ کوچک ارائه دهند که امکان تنظیم متناسب با سختی آب را فراهم می‌کند. برای پی بردن به این سختی، با اداره آب خود تماس بگیرید یا در اینترنت تحقیق کنید. سپس این چرخ را با توجه به نتیجه تغییر دهید و در نهایت درپوش ظرف نمک را در پایین ماشین ظرفشویی چک کنید. اگر در موقعیت نادرست یا معیوب قرار گرفته است، آن را در جای خود قرار داده یا آن را تغییر دهید.

در نهایت میزان نمک را بررسی کنید و اگر مقدار آن کافی نیست، مقدار بیشتری اضافه کنید. علاوه بر این، به شما توصیه می‌کنیم نمکی را که اضافه می‌کنید در جای خشک و خنک نگهداری کرده تا کیفیت خوبی داشته باشد. اگر بازهم چیزی تغییر نکرد، قبل از انجام هر اقدام دیگری با یک متخصص تعمیر ظرفشویی زیرووات در اصفهان تماس بگیرید، زیرا برخورد نامناسب می‌تواند منجر به مشکلات جدی تری شود.

مشکل شروع ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی شما روشن می‌شود اما چرخه شستشو را شروع نمی‌کند یا کد خطا را نشان می‌دهد؟ قبل از شروع چرخه شستشو، دستگاه بقایای آب کثیف را پمپاژ می‌کند؛ اما در اینجا موفق نمی‌شود، زیرا پمپ مسدود شده و تنها کاری که باید انجام دهید این است که ورودی پمپ را بررسی و آن را تمیز کنید. آیا به نظر می‌رسد که پمپ سالم است و به درستی کار می‌کند؟ ممکن است مشکل در درب ماشین ظرفشویی باشد.

به دلیل ایراد در آب بند یا قسمتی از قفل، درب ماشین ظرفشویی شما به درستی بسته نمی‌شود. این مشکل گاهی اوقات در نگاه اول قابل مشاهده نیست؛ یعنی درب بسته به نظر می‌رسد، اما به درستی درگیر نشده یا کاملاً مهر و موم نشده است. ماشین ظرفشویی‌های جدیدتر نیز ممکن است با نماد چشمک زن توجه شما را جلب کنند.

سپس واشر و قفل ماشین ظرفشویی را برای ایراد بررسی کنید. اگر به نظر می‌رسد که واشر کاملا خراب شده است، توصیه می‌کنیم با یک متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی تماس بگیرید.

ماشین ظرفشویی روشن می‌شود اما خطا را نشان می‌دهد

برد الکترونیکی مغز ماشین ظرفشویی شماست و اوست که شروع و توقف دستگاه را کنترل می‌کند. کارت الکترونیکی به عنوان یک قطعه قابل اعتماد در نظر گرفته شده است، اما گاهی اوقات اتفاق می‌افتد که به مرور زمان، یا در حین حرکت شروع به نشان دادن ایرادات خاصی می‌کند. بنابراین کارت الکترونیکی می‌تواند راه‌اندازی دستگاه را مسدود کرده و تعمیر ماشین ظرفشویی در این صورت بهتر است به متخصصان تعمیر ظرفشویی زیرووات در اصفهان واگذار شود که از این نوع سیستم استفاده می‌کنند.

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.

تماس با ما