تعمیر ظرفشویی بوش در اصفهان

5/5 - (1 امتیاز)

نمایندگی تعمیر ظرفشویی بوش در اصفهان

آیا به دنبال تعمیر ظرفشویی بوش در اصفهان هستید؟ اساسا ماشین ظرفشویی رباتی است که ظروف کثیف را تمیز و آبکشی می کند. اما گاهی اوقات، این وسیله پرکاربرد دچار نقص فنی خواهدشد که در برخی موارد، به سادگی رفع می‌شود. اما گاهی اوقات نیز به حضور یک فرد متخصص برای حل مشکل نیاز است و در این مقاله، ما سعی کرده‌ایم که به برخی مشکلات رایج ماشین ظرفشویی و راه‌حل آنها بپردازیم. پس تا پایان این نوشته همراه ما باشید.

خرابی ظرفشویی ناشی از المنت گرمایشی

عنصر گرمایش برای کمک به خشک کردن ظروف استفاده می‌شود و در اکثر ماشین‌های ظرفشویی، عنصر گرمایش در اطراف صفحه نمایش در پایین محفظه وان قرار می‌گیرد. این المنت شبیه یک عنصر اجاق برقی است و المنت گرمایش اغلب خراب نمی شود، اما ممکن است بسوزد. اگر به معیوب بودن المنت گرمایشی مشکوک هستید، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: آن را با یک VOM تنظیم شده در مقیاس RX1 آزمایش کنید. پانل دسترسی پایین ماشین ظرفشویی را بردارید و یکی از سیم‌های برق را به المنت جدا کنید. یک پروب از VOM را به هر پایانه المان گیره دهید و اگر دستگاه بین 15 تا 30 اهم بخواند، یعنی المنت کار می‌کند و اگر خوانش بالاتر از 30 اهم باشد، یعنی المنت معیوب است و باید تعویض شود.

مرحله 2: سیم‌های برق المنت را جدا کنید و مهره‌ها یا سایر بست‌هایی که المنت را به ترمینال‌ها نگه می‌دارند، بردارید. از داخل وان، عنصر را بیرون بیاورید که ممکن است توسط گیره‌ها و بلوک‌های سرامیکی داخل وان نگه داشته شود، اما می‌توانید به راحتی آن را از داخل دستگاه عبور دهید. المنت گرمایشی جدید را در موقعیت خود قرار داده و سیم‌های برق را دوباره وصل کنید و بست‌هایی را که المنت را در جای خود نگه می‌دارند، تعویض نمایید.

تعمیر ظرفشویی بوش در اصفهان و سرویس قطعه پخش کننده مواد شوینده

مواد شوینده انباشته از شستشوهای قبلی می‌تواند باعث ایجاد مشکل در دستگاه پخش صابون شود. انباشته شدن می‌تواند وارد دستگاه پخش صابون شده و با فنری که سینی بازشو را تحریک می‌کند تداخل داشته باشد یا می‌تواند حرکت چرخشی سینی را کندتر کند. اگر تلگراف باز نمی‌شود، ابتدا مطمئن شوید که دستگاه را بیش از اندازه بار نمی‌کنید تا ظروف یا قابلمه‌ها و تابه‌ها با تلگراف تماس داشته باشند و قفسه‌های ظروف دستگاه را مسدود نمی‌کنند. همچنین بررسی کنید که سینی دیسپنسر ترک نداشته و اگر مواد شوینده در سینی باقیمانده باشد، سینی ممکن است آسیب ببیند.

اگر نمی توانید مشکل را به راحتی حل کنید، کل واحد توزیع کننده را تعویض نمایید؛ زیرا این کار معمولا راحت تر از تعویض قطعات جداگانه است. پیچ‌هایی که تلگراف را در جای خود نگه می‌دارند ممکن است در جلوی دستگاه باشند، یا ممکن است مجبور شوید پانل درب جلو را بردارید تا به پیچ‌ها برسید و آنها را تعویض کنید. تلگراف قدیمی را بردارید و تلگراف جدید را محکم کنید و آن را به همان روشی که دستگاه قدیمی وصل شده بود، متصل نمایید.

عیب یابی قفسه‌های ظرف

در تعمیر ظرفشویی بوش در اصفهان، فراموش نکنید که مشکلات قفسه‌های ظروف معمولاً به این دلیل رخ می‌دهد که قفسه‌ها پس از بارگیری کامل دوباره در محفظه وان گیر کنند. فراموش نکنید که حمل و نقل بی دقت می‌تواند نیروی کافی برای شکستن چرخ‌های غلتکی یا پرتاب کردن قفسه‌ها از مسیرها را فراهم کند.

البته جای نگرانی نیست، چراکه برطرف کردن چنین مشکلی بسیار آسان خواهدبود؛ قفسه‌ها را با بیرون کشیدن پین‌های فلزی ریز که آن‌ها را در مسیر نگه می‌دارند، بردارید. سپس قفسه‌ها را مجدداً روی جایگاه خود نصب کنید تا به نرمی بچرخند. اگر غلتک‌ها ترک خورده یا شکسته‌اند، آنها را با غلتک‌های جدید از همان نوع تعویض کنید.

در مورد موتور ماشین ظرفشویی چقدر می‌دانید؟ تمیز نگه داشتن بازوهای آب‌پاش، صافی و پمپ آب ماشین ظرفشویی به جلوگیری از مشکلات زیادی کمک می‌کند. در ادامه نحوه بررسی این ویژگی‌های مهم آورده شده است.

تمیز کردن بازوهای آب‌پاش

بازوهای آب‌پاش به ندرت باعث ایجاد مشکل می‌شوند، اما گاهی اوقات سوراخ‌های اسپری در بازوها با مواد شوینده یا مواد معدنی پوشانده خواهدشد. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، سوراخ‌ها باید تمیز شوند تا بازوها به طور مؤثر کار کنند. در همین راستا بازوی پایینی را با چرخاندن درپوشی که آن را روی شفت موتور نگه می‌دارد، بردارید؛ سپس آن را به طور کامل با آب و مواد شوینده خانگی ملایم بشویید.

برای این کار از خلال دندان، کبریت و اجسام فلزی استفاده نکنید! زیرا میله‌های چوبی سبک وزن می‌تواند در درگاه‌ها شکسته شود و باعث انسداد گردد. پس از تمیز کردن، بازوی آب‌پاش را دوباره روی محور موتور قرار دهید و درپوش را دوباره بچرخانید تا در جای خود ثابت بماند. برای تمیز کردن بازوی آب‌پاش بالایی نیز همین روش را دنبال کنید.

تعمیر ظرفشویی بوش در اصفهان و تمیز کردن صافی

تعمیر ظرفشویی بوش در اصفهان

صافی مستقیماً زیر بازوی آب‌پاش پایینی قرار دارد. هنگامی که صافی با مواد غذایی و زباله‌های مواد شوینده مسدود گردد، ممکن است ماشین ظرفشویی آب بگیرد یا بیش از حد پر شود. در برخی از ماشین‌های ظرفشویی، صافی یک جزء پلاستیکی یا فلزی خواهدبود که از دو نیم دایره تشکیل شده است. برای برداشتن این نوع صافی، آن را بالا بکشید و درپوشی را که بازوی آب‌پاش را روی شفت آن نگه می‌دارد، برداشته و سپس بازوی آب‌پاش و صافی را بردارید.

صافی را در سینک آشپزخانه با آب و یک شوینده خانگی ملایم بشویید و از یک برس نسبتاً سفت استفاده کنید تا تمام زباله‌ها از سوراخ‌ها و شکاف‌های صافی خارج شوند. اگر بخشی از صافی برای تمیز کردن منظم بیرون می‌آید، آن را بررسی کرده و پس از شستن هر بار ظروف، در صورت لزوم آن را تمیز کنید.

عیب یابی نشت و تعمیر ظرفشویی بوش در اصفهان

اگر ماشین ظرفشویی نشتی دارد و می‌دانید که مشکل مربوط به پر شدن بیش از حد وان، پمپ یا مشکلات دریچه ورودی نیست، ممکن است اتصالات لوله کشی معیوب باشد. اکثر ماشین‌های ظرفشویی با اتصالات لوله فلزی به منبع آب متصل می‌شوند و نشتی می‌تواند در این اتصالات باشد. اگر اتصالات رزوه‌ای هستند، آنها را با یک آچار قابل تنظیم سفت کنید. اگر این ترفند کار نکرد، به احتمال زیاد اتصالات ترک خورده یا آسیب دیده‌اند که در این صورت باید اتصالات را تعویض کنید.

اکثر ماشین‌های ظرفشویی آب مصرف شده را از طریق لوله یا شیلنگ متصل به فاضلاب یا زباله دان زیر سینک آشپزخانه تخلیه می‌کنند. اگر خط تخلیه از شیلنگ انعطاف‌پذیر ساخته شده باشد، ممکن است در اثر قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آب داغ ترک خورده باشد. بنابراین شما باید شلنگ را بررسی کنید؛ اگر آسیب دیده است، آن را تعویض نمایید. همچنین نشت آب در اطراف شیرهای ورودی، دریچه‌های تخلیه و هر جایی که شیلنگ‌های انعطاف پذیر و اتصالات شلنگ را می‌بینید، بررسی کنید. نشتی در گیره‌ها را می‌توان با سفت کردن یا تعویض گیره‌ها متوقف کرد و نشتی در شیلنگ‌ها را نیز می‌توان با تعویض شیلنگ از بین برد.

سرویس پمپ آب

در اکثر ماشین‌های ظرفشویی، پمپ آب زیر بازوی آب‌پاش پایینی قرار دارد و این قطعه، آب را از طریق ماشین ظرفشویی پمپ می‌کند. پمپ دارای دو پروانه بالا و پایین خواهدبود که اینها و همچنین سایر اجزاء ممکن است با مواد غذایی یا مواد شوینده مسدود شوند. در اینجا نحوه جدا کردن پمپ آورده شده است:

مرحله 1: درپوشی را که بازوی آب‌پاش را روی آن نگه می‌دارد، بردارید.

مرحله 2: بازوی آب‌پاش، صفحه نمایش، محفظه پمپ، یک پیچ، پروانه بالایی، تیغه دور ریختن مواد غذایی، یک صفحه اسپیسر، هود پروانه، یک صفحه تخت و پروانه پایینی را بردارید. هنگام جدا کردن قطعات، آنها را به ترتیب قرار دهید تا بتوانید آنها را به درستی سرهم کنید.

مرحله 3: قطعات را با یک محلول شوینده ملایم به طور کامل تمیز کنید. اگر هر یک از قطعات فرسوده شده است، آنها را با قطعات جدید ساخته شده برای ماشین ظرفشویی تعویض نمایید.

مرحله 4: هر نوع مهر و موم مانند واشرها را با موارد جدید جایگزین کنید.

مرحله 5: پمپ را دوباره مونتاژ کنید و قطعات را مرتب نگه دارید.

برای رسیدن به پمپ آب، بازو و صفحه آب‌پاش و سپس محفظه پمپ را بردارید. سپس پیچ را برداشته و با این کار، می‌توان به راحتی اجزای پمپ را جدا کرد.

در برخی از ماشین‌های ظرفشویی، پروانه پایینی به عنوان پمپ تخلیه عمل می‌کند. این نوع سیستم معمولا دارای یک موتور برگشت‌پذیر است و ماشین‌های با موتورهای غیرقابل برگشت، همانطور که قبلاً توضیح داده شد، دارای دریچه‌های تخلیه هستند. اگر دستگاه شما دارای این سیستم پمپ پروانه‌ای است و آب از ماشین ظرفشویی تخلیه نمی شود، پروانه پایین پمپ را تمیز کنید. این کار ممکن است مشکل را حل کند و در غیر این صورت با یک سرویس دهنده حرفه‌ای تماس بگیرید.

تعمیر موتور

اگر موتور ماشین ظرفشویی خراب شد، سعی نکنید خودتان آن را تعمیر کنید. برای تعمیر یا تعویض موتور با یک سرویس دهنده حرفه‌ای تماس بگیرید. با این حال، قبل از تماس برای سرویس، باید مطمئن شوید که تایمر کار می‌کند و ماشین ظرفشویی برق دریافت خواهدکرد. همچنین اجازه ندهید نشت آب، چرخه پر سر و صدا، لکه‌های صابون یا سایر مشکلات شما را از استفاده از ماشین ظرفشویی باز دارد. اگر از دستورالعمل‌های ذکر شده در این مقاله پیروی کنید، می‌توانید اکثر مشکلات را خودتان حل نمایید.

سخن پایانی

وسایل برقی امروزی هر روز هوشمندتر و کارآمدتر می‌شوند و اکنون اکثر ماشین‌های ظرفشویی دارای حسگر خاک هستند که با تشخیص میزان کثیف بودن ظروف شما و تنظیم زمان شستشو و مقدار آب، حتی در مصرف آب هم صرفه‌جویی می‌کنند. در حالت کلی، سعی کنید که حل مشکل و تعمیز ماشین ظرفشویی را به یک فرد متخصص بسپارید تا این وسیله گرانبها را حفظ کنید.

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.

تماس با ما