تعمیر ظرفشویی کندی در اصفهان

5/5 - (3 امتیاز)

تعمیر ظرفشویی candy در اصفهان

امروز سعی داریم در رابطه با تعمیر ظرفشویی کندی در اصفهان اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. ماشین ظرفشویی یکی از بهترین اختراعات برای نظافت است؛ آنها بدون تلاش زیاد، ظروف شما را شستشو می‌دهند و بین 7 تا 12 سال عمر می‌کنند؛ بنابراین، ارزش سرمایه گذاری را دارند. با این حال، با هر وسیله‎ای، نیاز به نگهداری و تعمیر آن احساس می‌شود و ماشین ظرفشویی نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما خبر خوب این است که گاهی اوقات می‌توانید اوضاع را کنترل کرده و خودتان هم می‌توانید مشکلات را برطرف کنید که این امر به ویژه پس از پایان گارانتی مهم می‌شود. حال بیایید به شما کمک کنیم در مورد مشکلات رایج ماشین ظرفشویی و نحوه حل آنها اطلاعاتی کسب کنید.

هیچ کس از خرابی ماشین ظرفشویی در امان نیست و خوشبختانه راه حل‌هایی برای رفع این مشکلات وجود دارد. اگر به دستگاه خود توجه داشته باشید، دیگر با خرابی مواجه نخواهید شد. ما قصد داریم خرابی‌های مکرری را که ممکن است ماشین ظرفشویی در معرض آن قرار گیرد، لیست کنیم.

1) ظروف به درستی تمیز نمی‌شوند.

یکی از بیشترین شکایاتی که مراجعین به مراکز تعمیر ظرفشویی کندی در اصفهان دارند، تمیز نشدن ظروف است. دلایل زیادی برای این مشکل می‌تواند وجود داشته باشد از جمله:

بارگیری نادرست – ممکن است ماشین ظرفشویی بیش از حد بار شده یا ظروف آشپزخانه به درستی در قفسه‌ها قرار نگرفته باشند. همچنین یک ظرف ممکن است در عمل چرخش اختلال ایجاد کند و بارگیری بشقاب‌ها بدون تراشیدن تکه‌های غذا نیز می‌تواند باعث چسبیدن کثیفی به بشقاب‌ها شود. به همین دلیل، توصیه می‌کنیم که به دفترچه راهنمای سازنده مراجعه کرده و دستورالعمل‌های بارگیری را به درستی دنبال کنید.

مخزن مواد شوینده را بررسی کنید- ممکن است مخزن مواد شوینده مسدود شده یا پر از مواد شوینده چسبنده قدیمی باشد که به اندازه کافی برای تمیز کردن آزاد نمی‌شود. برای حل این مشکل، می‌توانید قطعه را تعویض کنید. همچنین بررسی نمایید که تمام قسمت‌های ماشین ظرفشویی مانند واشر و صفحه لکه عاری از آلودگی باشند. بازوهای چرخان نباید مسدود شوند، مبادا حرکت آزادانه متوقف گردد و اگر بازوها کثیف هستند، آنها را بردارید و با برس تمیز کنید. اگر واشر شل باشد، نیاز به تعویض دارد و فیلتر را نیز باید مرتباً تمیز کنید، به خصوص اگر لکه‌های کثیفی روی آن دیده شود.

از نرم‌کننده یا مایع آبکشی استفاده کنید: اگر لکه‌های آب روی ظروف خود می‌بینید، شاید به این دلیل است که آب برای مدت طولانی روی سطح آن‌ها باقی می‌ماند و به سرعت خشک نمی‌شود. کمک شستشو به خشک شدن سریعتر کمک می‌کند و اگر یک لایه سفید روی ظروف وجود دارد، ممکن است به دلیل مواد معدنی موجود در آب سخت باشد. برای حل این مشکل از یک نرم‌کننده آب یا یک شوینده قوی که آب را نرم می‌کند، استفاده کنید.

اجرای یک چرخه خالی- هنگامی که تمام موارد بالا مورد توجه قرار گرفت و هیچ بهبودی حاصل نشد، یک چرخه را بدون ظروف اجرا کنید؛ یعنی ظروف را در چرخه بعدی بارگذاری کرده و ببینید آیا تمیزتر بیرون می‌آیند یا خیر.

2) ماشین ظرفشویی به خوبی کار نمی‌کند

ممکن است ماشین ظرفشویی روشن نشود، یا زمانی که روشن می‌شود متوجه می‌شوید که به درستی کار نمی‌کند. بیایید موارد مختلف ممکن را بررسی کنیم:

درب ماشین ظرفشویی چفت نمی‌شود

اگر درب به درستی بسته نشود، ممکن است دستگاه روشن نشود. همچنین امکان دارد ضامن یا مهر و موم درب فرسوده شده یا نیاز به تعویض داشته باشد. همچنین ممکن است به دلیل ناهمترازی صفحاتی باشد که اجازه بسته شدن درب را نمی‌دهند.

ماشین ظرفشویی روشن نمی‌شود

ممکن است مشکلی در تامین برق ماشین ظرفشویی وجود داشته باشد. پریز برق را چک کنید. منفجر شدن فیوز، سیم‌کشی آسیب‌دیده یا اتصال نادرست ماشین ظرفشویی معمولاً عامل این گلوگاه است. اگر موتور روشن نمی‌شود به تایمر نگاه کنید. در صورتی که قادر به حل مشکل تایمر نبودید، به مراکز تعمیر ظرفشویی کندی در اصفهان مراجعه نمایید.

ماشین ظرفشویی برای مدت طولانی کار می‌کند

ممکن است به دلیل دمای پایین آب خانگی باشد که گرمای کافی را برای تمیز کردن به ماشین ظرفشویی منتقل نمی‌کند. دما بسیار آهسته افزایش می‌یابد و منجر به ایجاد یک چرخه طولانی مدت شستشو می‌شود. دمای بخاری باید حداقل 120 درجه فارنهایت برای عملکرد سریعتر ماشین ظرفشویی تنظیم گردد و همچنین ممکن است چرخه انتخابی طولانی‌تر باشد که در مورد بسیاری از مدل‌های جدید ماشین‌های ظرفشویی صدق می‌کند. علاوه بر این، شما باید قسمت‌های مختلف ماشین ظرفشویی مانند تایمر، موتور، ترموستات، المنت گرمایشی را بررسی کنید؛ آیا همه آنها در شرایط مناسب کار می‌کنند یا خیر؟

ماشین ظرفشویی ظروف را خشک نمی‌کند

عملکرد ترموستات/عنصر گرمایشی را بررسی کنید؛ ممکن است آنها به طور مؤثر ظروف را در طول چرخه خشک کردن گرم نکنند. برای خشک کردن از مواد شوینده مایع جدا از مواد شوینده استفاده شده استفاده کنید، زیرا اجازه نمی‌دهد آب روی سطح ظروف جمع شود.

3) ماشین ظرفشویی پر نمی‌شود یا مدام پر می‌شود و نشتی دارد

تعمیر ظرفشویی کندی در اصفهان

ماشین ظرفشویی برای انجام تمیز کردن به مقدار مناسب آب نیاز دارد. گاهی اوقات، آب کار خود را انجام نمی‌دهد، یا می‌تواند به جاهایی برود که شما نمی‌خواهید. در اینجا چند دلیل برای آن وجود دارد.

درب ماشین ظرفشویی چفت نمی‌شود

ممکن است سوئیچ شناور معیوب باشد یا تایمر به دلیل زباله گیر کرده باشد. گاهی اوقات کلید درب باز است، حتی زمانی که در بسته باشد! این ناهنجاری مانع از پر شدن آن می‌شود و همچنین می‌تواند علامت مشکل در شیر ورودی آب باشد.

ماشین ظرفشویی روشن نمی‌شود

ممکن است مشکلی در تامین برق ماشین ظرفشویی وجود داشته باشد. پریز برق را چک کنید. منفجر شدن فیوز، سیم‌کشی آسیب‌دیده یا اتصال نادرست ماشین ظرفشویی معمولاً عامل این گلوگاه است. اگر موتور روشن نمی‌شود، به تایمر نگاه کنید.

ماشین ظرفشویی مدام پر می‌شود

به دلیل عملکرد نادرست همان اجزای ذکر شده در بالا، سوئیچ شناور، تایمر و شیر ورودی آب دچار اضافه بار می‌شود. شوینده‌ای که استفاده می‌کنید ممکن است باعث تجمع بیش از حد کف شود که به همین دلیل ممکن است روی زمین سرریز گردد. در صورت حاد بودن این مشکل، باید به یک مرکز معتبر تعمیر ظرفشویی کندی در اصفهان مراجعه فرمایید.

ماشین ظرفشویی نشتی دارد

نشتی می‌تواند صدمات قابل توجهی ایجاد کند. بررسی کنید که آیا درب به درستی بسته می‌شود و به دنبال ترک در بدنه باشید. مشکل همچنین می‌تواند از واشر درب یا مهر و موم باشد یا شلنگ تخلیه و پمپ نیز ممکن است آسیب ببینند. علاوه بر این، شما باید در صورت شل بودن اتصال شلنگ زهکشی آن را درست کنید.

4) ماشین ظرفشویی صدای زیادی ایجاد می‌کند.

هر ماشین ظرفشویی کمی صدا ایجاد می‌کند که با این حال، اگر به نظر می‌رسد صدا در حال افزایش است، احتمال دارد به دلیل مشکلات اساسی باشد.
ناهماهنگی – بازوی اسپری ممکن است به ظروف یا قفسه‌ها برخورد کرده باشد که به این معنی است که ظروف نامناسب هستند یا بازوی اسپری درست کار نمی‌کند. سعی کنید بازو را خودتان بچرخانید اما این کار را در زمانی که برق خاموش است انجام دهید.

پمپ معیوب- پمپ در پایه قرار داشته و وظیفه گردش آب را بر عهده دارد. بررسی کنید که آیا پمپ معیوب ممکن است مسئول سر و صدای ناهنجار باشد یا خیر.

حلقه‌ها یا مهر و موم‌های فرسوده – حلقه‌ها یا مهر و موم‌های ماشین ظرفشویی ممکن است شل یا قدیمی باشند که ممکن است باعث ایجاد لرزش شود. خوشبختانه این مشکل در اکثر مدل‌های ماشین ظرفشویی ضمانت تعویض دارد و در صورت بروز چنین مشکلی، از مراکز معتبر تعمیر ظرفشویی کندی در اصفهان کمک بگیرید.

5) ماشین ظرفشویی بوی بد می‌دهد

ماشین ظرفشویی شما ممکن است بوی بدی بدهد و اگر ظروف خود را برای مدت طولانی در ماشین ظرفشویی رها کنید، ممکن است بوی بد به دلایل زیر ایجاد شود.
مواد غذایی محبوس شده – ممکن است ماشین ظرفشویی به دلیل مواد غذایی قدیمی تجزیه شده که به دام افتاده و توسط فیلتر تمیز نشده است، بو کند. فیلتر و صفحه نمایش پایین را تمیز کرده و برای سهولت در شستشوی ظروف، عادت کنید که ظروف را از قبل از مواد غذایی درشت پاک کنید.

پلاستیک ذوب شده- احتمال دیگر می‌تواند این باشد که اگر از ظروف پلاستیکی استفاده می‌کنید، ممکن است یکی از آنها به دلیل گرمای تولید شده توسط ماشین ظرفشویی ذوب شده و بوی شیمیایی ایجاد کرده باشد.

سخن پایانی

در حالی که ما تمام نکات مربوط به تعمیر را به شما ارائه کرده ایم، همچنین توصیه می‌کنیم که مراحل فوق را با احتیاط انجام دهید و از انجام کارهایی که تخصص ندارید، خودداری نمایید. در صورت وجود ترک در ماشین ظرفشویی و اگر به شدت آسیب دیده است، مسائل را شخصا به دست نگیرید. آب و صابون ممکن است به قسمت‌های مکانیکی نشت کند و با توجه به اینکه ماشین ظرفشویی با برق کار می‌کند، انجام کار تعمیر توسط خودتان کار مطمئنی نخواهد بود؛ زیرا برخی از آسیب‌ها غیرقابل برگشت هستند و ماشین ظرفشویی نیاز به تعویض کامل دارد.

خراب شدن و مشکل در عملکرد ماشین ظرفشویی زمانی به وجود می‌آید که دستگاه پر از ظروف کثیف یا در وسط بازسازی آشپزخانه باشد. قبل از تماس با یک لوله کش یا متخصص تعمیر لوازم خانگی، مدتی برای عیب یابی آن وقت بگذارید. ممکن است لازم باشد با یک حرفه‌ای تماس بگیرید که در هر صورت، اگر ماشین ظرفشویی شما روشن نمی‌شود، ایده خوبی است که قبل از تصمیم گیری در مورد راه حل، یک بررسی اساسی انجام دهید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.

تماس با ما