تعمیر بخاری برقی دلونگی در اصفهان

4.8/5 - (5 امتیاز)

تعمیر بخاری برقی دلونگی در اصفهان

برای تعمیر بخاری برقی دلونگی در اصفهان باید چکار کرد؟ بخاری های برقی عملکرد نسبتاً ساده ای دارند و عیب یابی و تعمیر آنها نیز نسبتا ساده است. این راهنما به شما می گوید که بخاری برقی چگونه کار می کند، چه چیزی اغلب باعث به تعمیر افتادن آن خواهد شد و چگونه تعمیر بخاری برقی در اصفهان را انجام دهید. همچنین به چه قطعات و ابزارهایی برای رفع مشکل آن نیاز دارید.

هیترهای برقی واحدهای گرمایش هوای اتاق هستند. بخاری دارای یک یا چند عنصر گرمایش افقی است و توسط یک ترموستات کنترل می شود. بخاری های معمولی در پایه دیوار اتاق نصب می شوند و هوا از قسمت پایین به داخل کشیده شده و توسط عناصر الکتریکی گرم خواهد شد. سپس هوای گرم به داخل اتاق بالا می رود و عناصر الکتریکی اغلب به شکل باله های فلزی هستند و برخی از آنها با مایع پر می شوند تا حفظ گرما را به حداکثر برسانند. اغلب برای گرمادهی بیشتر، چندین واحد در اطراف محیط یک اتاق نصب می شود.

تعمیر بخاری برقی دلونگی در اصفهان و نکات مهم

بخاری برقی یک وسیله گرمایش هوای کاربردی است و از یک فن برای گردش هوای گرم شده توسط المنت گرمایش الکتریکی استفاده می کند. فن و ردیف عناصر گرمایشی داخل واحد توسط یک ترموستات کنترل می شوند و بخاری‌های دیواری اغلب در حمام‌ها، اتاق‌های رختشویی و سایر مناطق برای تامین گرمای اضافی یا گاه به گاه نصب خواهند شد.

یک بخاری برقی قابل حمل برای گرم کردن یک منطقه کوچک طراحی شده است و در حالت کلی دو نوع وجود دارد؛ در بخاری های همرفتی، هوای گرم شده توسط یک یا چند عنصر گرمایشی توسط یک فن به داخل اتاق دمیده می شود و در بخاری های تابشی، عناصر به جای دمیدن مایع، مایعی را گرم می کنند که گرما را به داخل اتاق می تاباند.

اجزای اضافی در یک بخاری برقی معمولی شامل کلیدهای کنترلی، عناصر و یک فن موتوری است. بخاری ها نیز معمولا دارای ترموستات هستند و برای ایمنی بیشتر، بخاری‌های قابل حمل معمولاً شامل یک سوئیچ روکش می‌شوند که در صورت ضربه خوردن بخاری را خاموش می‌کند. برخی از قطع‌ها پس از خنک شدن بخاری تنظیم مجدد می‌شوند، اما برخی دیگر در صورت خاموش شدن باید تعویض گردند.

چه چیزی ممکن است باعث به تعمیر افتادن بخاری برقی شود؟

بسیاری از افرادی که دنبال تعمیر بخاری برقی دلونگی در اصفهان و شهرهای دیگر هستند، در رابطه با خرابی این دستگاه سوالات زیادی دارند. اگرچه قطعات کمی در بخاری برقی معمولی وجود دارد، اما اکثر قطعات می توانند باعث توقف کار بخاری شوند. عناصر گرمایشی می سوزند و ترموستات ها خراب می شوند. همچنین سیم های برق و سوئیچ ها و فن های بخاری از کار می افتند. شایع ترین مشکلات ناشی از کلیدها، ترموستات ها و عناصر گرمایشی است. بعلاوه، بخاری های با وات بالاتر می توانند قطع کننده مدار را قطع کنند یا فیوز را منفجر کرده و جریان برق را به مدار قطع نمایند.

*احتیاط: مطمئن شوید که هیچ چیز قابل اشتعال روی بخاری برقی یا نزدیک آن نباشد.

چگونه می توانم مشکل بخاری برقی را شناسایی کنم؟

برای تعمیر بخاری برقی دلونگی در اصفهان باید چکار کرد؟ اگرچه کارکرد آنها نسبتاً ساده است، اما بخاری های برقی چیزهای زیادی دارند که ممکن است مشکل ایجاد کنند و مانع گرم شدن آنها شود. اگر بخاری روشن نشد، مطمئن شوید که برق دستگاه روشن است. اگر مدار در حال انتقال برق است، سیم برق ، ترموستات و المنت گرمایشی را تست کنید.

اگر بخاری روشن می شود، اما گرمای کافی تولید نمی کند، المنت های گرمایشی را بررسی کنید تا ببینید آیا می درخشند یا خیر.

اگر بخاری مجهز به فن روشن می شود اما فن کار نمی کند، فن را تست کنید. همچنین، از جاروبرقی برای پاک کردن گرد و غبار یا زباله های اطراف فن و عناصر استفاده نمایید.

اطمینان حاصل کنید که بخاری روی یک سطح سخت قرار می گیرد تا سوئیچ رو به بالا مانع از کارکرد بخاری نشود. محفظه کنترل را بردارید و سیم های سوخته را بررسی کنید. علاوه بر این، هر چیزی که به نظر آسیب دیده است را جایگزین کنید و ترموستات را تست کرده و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

*احتیاط: گرد و غبار و پرز می توانند مشتعل شوند. همچنین دریچه های مسدود شده می توانند باعث گرم شدن بیش از حد دستگاه گردند. اطمینان حاصل کنید که گرد و غبار و زباله های انباشته شده را به دقت جاروبرقی بکشید یا پاک کنید.

برای تعمیر بخاری برقی دلونگی در اصفهان به چه چیزی نیاز دارم؟

نمایندگی تعمیر بخاری برقی دلونگی در اصفهان

بیشتر قطعات جایگزین برای بخاری های برقی باید از سازنده یا تامین کننده پس از فروش تهیه شود. از آنجایی که برندها و مدل‌های زیادی وجود دارد، فروشگاه‌ها معمولا سخت‌افزار و لوازم برقی تعداد زیادی را ندارند. با این حال، می‌توانید قطعات بخاری را جدا کنید، قطعه مشکل‌دار را بردارید و آن را پیش یک تکنسین آگاه ببرید تا در تعویض آن کمک کند.

اضافه بار الکتریکی

هنگامی که تعدادی از دستگاه ها به یک مدار متصل می شوند و به طور همزمان کار می کنند، می تواند از ظرفیت سیم کشی برق فراتر رود. یک دستگاه محافظ جریان بیش از حد در تابلوی برق اصلی خانه شما، قبل از اینکه آسیبی در طول بار اضافی رخ دهد، برق را قطع می کند و معمولاً این کار را با خاموش کردن یک کلید انجام خواهد داد.

مدارشکن ها که گاهی اوقات فیوز نامیده می شوند، مصرف برق شما را تا حدی محدود می کنند که سیستم سیم کشی بتواند از عهده آن برآید. هنگامی که تقاضای برق از مقداری که مدار می تواند تحمل کند بیشتر شود، بریکر می زند و آن را خاموش خواهد کرد.

مدارها به دو نوع اختصاصی و عمومی تقسیم می شوند؛ مدارهای اختصاصی برای بخش های خاصی از خانه که به برق زیادی نیاز دارند، اختصاص داده شده است. این به معنای تامین برق دستگاه هایی مانند یخچال، ماشین‌های لباس‌شویی، کوره‌های الکتریکی بزرگ، محدوده‌های الکتریکی و مایکروویوها است. این اطلاعات معمولاً روی جعبه قطع کننده مدار شما برچسب زده می شوند، پس همواره به آن توجه داشته باشید.

قبل از تعمیر بخاری برقی دلونگی در اصفهان و در شهرهای دیگر به یاد داشته باشید که بخاری‌ برقی معمولاً بیش از 1000 وات مصرف می‌کنند که به همین دلیل، به یک مدار اختصاصی – نه یک مدار عمومی – نیاز دارد. اگر بخاری شما به طور مداوم یک مدار همه منظوره را اضافه بار می کند، ممکن است بخواهید آن را به یک مدار اختصاصی تغییر دهید.

تعمیر بخاری برقی دلونگی در اصفهان و مشکلات رایج

بخاری برقی یک وسیله بسیار مفید در ماه های زمستان یا شهرهای سردتر است. نه تنها اتاق را گرم می کند بلکه راحتی و آرامش را نیز فراهم خواهد کرد و این بخاری ها انواع مختلفی دارند مانند دیواری، قابل حمل و غیره. مهم نیست که چه نوع دستگاهی باشد، ممکن است دستگاه به دلایلی از کار بیفتد. در صورت بروز چنین اتفاقی مهم است که ابتدا علت آن را درک کرده و سپس راه حل مناسبی پیدا کنید.

1.اتصال برق

علت: اولین و شایع‌ترین علت کار نکردن یا روشن نشدن بخاری برقی مشکل در منبع تغذیه است.
راه حل: باید مطمئن شوید که برق از منبع اصلی در دسترس است. اگر این طور باشد، پس بررسی کنید که آیا کلید پاور به درستی کار می کند یا خیر. این کار را می توان با اتصال یک دستگاه برق دیگر به سوئیچ و بررسی اینکه آیا کار می کند یا نه انجام داد. اگر نه، پس کلید پاور مشکل دارد و باید تعمیر شود.

2. فیوزهای سوخته

علت: شایع ترین علت کار نکردن بخاری برقی سوختن فیوزها است.
راه حل: برای بررسی این موضوع، ابتدا دستگاه را از برق بکشید و جعبه فیوز خانه را از نظر فیوزهای سوخته و همچنین کلیدهای قطع شده بررسی کنید. اگر فیوز خاموش باشد، کاری که می‌توانید انجام دهید این است که فیوز را تعویض کنید یا در صورت نیاز کلیدهای مدار را بازنشانی نمایید. اکنون دستگاه را دوباره به برق وصل کرده و آن را روشن کنید.

ببینید آیا مشکل حل شده است. در غیر این صورت، نکات زیر ممکن است مفید واقع شوند.

3. ایمنی خودکار خاموش

علت: یکی دیگر از دلایل کار نکردن بخاری برقی می تواند به دلیل قابلیت خاموش شدن خودکار ایمنی باشد که این قابلیت جدیدا ارائه شده است. هنگامی که بخاری ها بیش از حد داغ می شوند، این ویژگی برای اهداف ایمنی دستگاه را خاموش می کند و ممکن است به این خاطر باشد که بخاری شما کار نمی کند.

راه حل: کاری که می توانید انجام دهید این است که اگر دستگاه دوباره روشن نشد، می توانید این ویژگی را با حرکت دادن کلید پاور به حالت خاموش تنظیم مجدد کنید. دستگاه را از برق بکشید و بگذارید 10-15 دقیقه خنک شود. دوباره آن را به برق وصل کنید و سوئیچ را روشن کنید.

4. ترموستات را بررسی کنید

علت: در بیشتر موارد کار نکردن بخاری برقی، مشکل از ترموستات است. ممکن است گیر کرده و یا شل شده باشد یا احتمالا معیوب شود.
راه حل: ترموستات را بررسی کنید و ببینید در کدام سطح تنظیم شده است. اگر در حالت خاموش یا دمای پایین باشد، سعی کنید آن را در یک سطح بالاتر بچرخانید. ببینید الان شروع به کار میکند یا نه؛ با این حال مراقب آن باشید که به دلیل ویژگی خاموش شدن ایمنی خودکار از کار نیفتاده است.

کلام آخر

برای تعمیر بخاری برقی دلونگی در اصفهان کافیست با کارشناسان ما تماس بگیرید. در این مقاله، بخاری برقی و مواردی که آن را به تعمیر می آورد نکاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم؛ اما فراموش نکنید که تعمیرات کار هر کسی نیست و در صورت بروز مشکل جدی حتما آن را به یک فرد حرفه ای نشان دهید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.

تماس با ما