تعمیر غذاساز بوش در اصفهان

5/5 - (2 امتیاز)

تعمیر غذاساز بوش در اصفهان

برای تعمیر غذاساز بوش در اصفهان چکار کنیم؟ این وسایل طوری طراحی شده‌اند که در یک چشم به هم زدن غذا را خرد کرده و در شرایط سخت نیز مقاومت می‌کنند، اما تخریب ناپذیر هم نیستند و گاهی اوقات، تمام چیزی که یک غذاساز برای بازگشت به حالت عادی نیاز دارد این است که طبق دفترچه راهنمای کاربر با آن کار کنید. همیشه قبل از دستکاری دستگاه، گارانتی آن را بررسی نمایید، زیرا انجام برخی کارها می‌تواند گارانتی را باطل و ایجاد کند.

تعمیر غذاساز بوش در اصفهان

معمولا اگر چرخ دنده‌های ربات سالم باشد، یک روغن کاری ساده با گریس مخصوص می‌تواند مشکل را حل کند. اگر غذاساز شما زودپز هم هست، امکان دارد عنصر گرمایش آن معیوب باشد. در واقع، عملکرد پخت ربات با مقاومتی تضمین می‌شود که می‌تواند تا توانی که گاهی اوقات به بیش از 1000 وات برای قوی‌ترین تجهیزات با استفاده از القایی می‌رسد، گرم شود.

اگر غذاساز ایراد گرمایشی داشته باشد، لزوماً خرابی سخت افزاری نیست. در واقع وجود کثیفی روی کنتاکت‌های کاسه (رسوبات مواد غذایی، باقی مانده‌های چرب) می‌تواند از دریافت سیگنال گرمایش دستگاه جلوگیری کند. بنابراین، تعمیر و نگهداری کامل را با استفاده از یک پارچه نرم و سواب پنبه‌ای برای گوشه‌ها و شکاف‌ها انجام دهید. ممکن است لازم باشد که کنتاکت‌های کاسه را با استفاده از یک قوطی اسپری «کنتاکت‌های الکترونیکی ویژه» تمیز کنید.

تلاش برای تنظیم مجدد

اگر مشکل برطرف نشد، غذاساز را ریست کنید. گاهی اوقات یک اشکال الکترونیکی می‌تواند مانع از عملکرد صحیح دستگاه شود و با یک حرکت ساده، دیگر نیاز نیست تعمیر غذاساز بوش در اصفهان را به نمایندگی بسپارید. برای انجام این کار، آن را در وضعیت OFF قرار دهید سپس کابل برق آن را به مدت 10 دقیقه از برق بکشید؛ این کار می‌تواند به حذف باگ‌های نرم افزاری کمک کند.

خرابی مقاومت ربات

اگر موارد بالا عامل مشکل نباشد، می‌توانید به عنصر گرمایی که اغلب در کاسه غذاساز تعبیه شده است مشکوک شوید. ساده‌ترین راه قرض گرفتن یک کاسه کاربردی از یکی از آشنایان است. این کار به شما این امکان را می‌دهد که اگر خرابی ناشی از این مؤلفه است، اقدامات لازم را انجام دهید. در این صورت، تعویض کامل کاسه ضروری است.

بلوک موتور معیوب

در غیر این صورت، خرابی بلوک موتور باید در نظر گرفته شود. برخی از مدل‌ها دارای برس‌های موتور هستند که هنگام استفاده باید تعویض گردند و علاوه بر این، نقص در کارت الکترونیکی نیز می‌تواند از تامین مقاومت گرمایش یا پروب پخت و پز جلوگیری کند. می‌توانید با استفاده از مولتی متر تنظیم شده در موقعیت اهم متر، المنت را بررسی کنید و در صورت از کار افتادن، آن را در تعمیر غذاساز بوش در اصفهان تعویض کنید.

غذاساز شما نمی چرخد

خوب، پس در این مرحله، غذاساز شما باید کار کند، اما اگر نچرخد چه؟ مشکلی نیست! همچنین برخی از دلایل شناخته شده در پشت این اتفاق وجود دارد که شایع ترین آنها عبارتند از:

  • کوپلینگ نامناسب قطعات
  • پر شدن بیش از حد
  • جمع شدن بقایای غذا در پشت تیغه‌ها

غذاساز خود را همیشه تمیز نگه دارید

نمایندگی تعمیر غذاساز بوش در اصفهان

تمیز کردن غذاساز برای تضمین عملکرد کافی آن ضروری خواهدبود. ممکن است به نظر برسد که شستن یک تکه آن کار را انجام می‌دهد، اما اینطور نیست. در واقع، اگر به ندرت (یا هرگز) دستگاه خود را برای تمیز کردن کامل جدا نمی کنید، تیغه‌های شما ممکن است به دلیل باقی مانده مواد غذایی گیر کند. این کار نه تنها برای طول عمر غذاساز شما مضر است، بلکه برای سلامتی شما نیز مضر خواهدبود، زیرا به احتمال زیاد باقیمانده‌های غذای قدیمی و کپک زدن را سهوا مصرف می‌کنید.

راه حل: غذاساز خود را حداقل یک بار در روز تمیز نمایید. برای این کار می‌توانید مقداری آب و صابون ظرفشویی داخل آن بریزید و آن را فعال نموده تا مخلوط به تمام شکاف‌های داخل کاسه برسد یا آن را جدا کرده و هر قسمت را جداگانه تمیز کنید.

همچنین بهتر است غذاساز خود را بلافاصله پس از استفاده از آن بشویید، زیرا از سفت شدن مواد غذایی جلوگیری می‌کند، که باعث می‌شود این فرآیند در آینده به تلاش بیشتری نیاز داشته باشد. می‌توانید از آب جاری برای شستن تیغه‌ها و کاسه استفاده کنید.

اتصال نامناسب قطعه

اگر هر روز غذاساز خود را برای تمیز کردن جدا می‌کنید، برای سالم ماندن آن خوب است! شما هر کاری که می‌توانید انجام می‌دهید تا طول عمر آن را افزایش داده و عملکرد بهداشتی آن را حفظ کنید. همانطور که گفته شد، این ممکن است دارای معایبی نیز باشد، زیرا عدم قرار دادن دستگاه به اندازه کافی می‌تواند منجر به خرابی شود.

اگر تیغه‌های غذاساز شما نمی‌چرخند، ممکن است شل شده یا به درستی جفت نشده باشند که این موضوع می‌تواند عواقب زیادی داشته باشد، از جمله آسیب به کاسه، موتور و حتی شما! بسیار مهم است که قبل از استفاده از دستگاه خود پس از تمیز کردن، مرتب بودن و اتصال صحیح همه چیز را بررسی کنید.

راه حل: معمولاً لیستی از تمام قطعات غذاساز و چک لیستی برای سرهم کردن مجدد نگه دارید، به این ترتیب هرگز فراموش نمی کنید که چیزی را برگردانید و همیشه مطمئن خواهید بود که همه چیز در جای خود محکم است.

پر شدن بیش از حد

از حداکثر ظرفیت توصیه شده دستگاه خود تجاوز نکنید! بسته به نوع و مدل غذاساز شما، حداکثر ظرفیت آن ممکن است متفاوت باشد، اما چیزی که تغییر نمی‌کند تاثیر فراتر از این حد بر طول عمر و عملکرد دستگاه شما خواهدبود. این موضوع به ویژه در مورد غذاهای سفت و جامد مانند آجیل یا شکلات صادق است.

علاوه بر این، کارکردن دستگاه خود در این شرایط می‌تواند گارانتی شما را باطل کند و هنگام تلاش برای وادار کردن سازنده خود به تعمیر آن، در موقعیت بسیار ناراحت‌کننده ای قرار بگیرید.

استفاده از حواس شما نیز مؤثر است. اگر در حین کار، صداهای غیرمعمول بلند یا بوی سوختگی از موتور شنیدید، فوراً آن را متوقف کنید، حداقل نیمی از محتویات کاسه را بردارید و اجازه دهید دستگاه برای چند دقیقه خنک شود.

اگر اغلب از مهمانان پذیرایی کرده یا هر روز با استفاده از غذاساز برای خانواده خود غذا درست می‌کنید، ممکن است ایده خوبی باشد که به دنبال دستگاهی با کاسه بزرگتر بگردید تا بتوانید مقدار مورد نیاز خود را در یک دسته بدون فشار دادن به موتور تهیه کنید.

سخن پایانی

خراب شدن غذاساز شما یک کابوس است؛ زیرا یک بخش اساسی از فعالیت‌های روزمره آشپزخانه ما خواهدبود که هرگونه نقص می‌تواند به برنامه‌های ما برای پذیرایی از مهمانان یا داشتن یک غذای خوب پایان دهد. همانطور که گفته شد، پوشش گارانتی همیشه راه حل نیست، زیرا برخی از تعمیرات ممکن است برای شما هزینه داشته باشد و این وظیفه شماست که ارزیابی کنید آیا ارزش آن را دارد یا اینکه خرید یک غذاساز جدید بهتر است.

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.

تماس با ما