تعمیر ماکروفر اصفهان

امتیاز کاربران به محتوا page
نمایندگی سولاردام ال جی اصفهان

ماکروفر از جمله دستگاه های قدرتمند و کارآمد در زمینه پخت و پز است. این دستگاه ها دارای قابلیت های بسیاری بوده و امروزه به عنوان یک دستیار مهم در آشپزی به شمار می آید. با توجه به نقشی که این محصول در پخت انواع غذا دارد، کاربران نهایت دقت را در استفاده از آن به کار می برند؛ اما با وجود کیفیت بالای این دستگاه و همچنین دقت در استفاده از آن، باز هم ممکن است خرابی های متعددی در آن به وجود آید. در این حالت برای این که کیفیت عملکرد این محصول با افت مواجه نشود توصیه می شود به نمایندگی تعمیر ماکروفر اصفهان مراجعه شود.

این نمایندگی دارای کادری مجرب بوده و تعمیرات مایکروفر را با دقت بالایی انجام می دهد.                                                                                                                                                                                                                                                    از این رو بعد از اتمام تعمیرات، با کاهش کیفیت عملکرد این محصول مواجه نخواهید شد.

عیب یابی ماکروفر معیوب

با توجه به این که ماکروویو جزو دستگاه های پرکاربرد است احتمال این که با خرابی های مختلفی در آن مواجه شوید بالا می باشد. از این رو توصیه می شود با نحوه استفاده صحیح از این محصول آشنا شده و نکات یاد شده در دفترچه راهنمای این دستگاه را به دقت رعایت نمایید.

یکی از مواردی که توصیه می شود در مورد تعمیر ماکروویو به یاد داشته باشید، نحوه عیب یابی این محصول است. در صورتی که اطلاعاتی اندک در مورد ساختمان مایکروفر و نحوه کار آن داشته باشید می توانید برخی از ایرادات موجود در این محصول را به سرعت بررسی کرده و تعمیر کنید؛ اما در صورتی که در این زمینه تخصصی نداشته باشید، توصیه کارشناسان این حوزه این است که از دستکاری دستگاه خودداری کرده و در اسرع وقت به نمایندگی تعمیر مایکروفر در اصفهان مراجعه نمایید. به این ترتیب از گسترش سطح خرابی ها جلوگیری کرده و روند تعمیرات ماکروفر را به صورت تخصصی پیش خواهید برد.

آشنایی با ساختمان ماکروفر

همانگونه که در بخش قبل به آن اشاره شد طبق نظر تعمیرکاران نمایندگی تعمیر ماکروفر اصفهان، عیب یابی از مهمترین مراحل در تعمیرات این دستگاه ها به شمار می رود؛ بنابراین برای این که در عیب یابی این دستگاه ها با مشکلی مواجه نشوید باید با قطعات به کار رفته در این محصول و وظیفه هر کدام از آنها آشنایی داشته باشید. به این ترتیب می توانید در صورت مواجهه با هر خرابی، حدس بزنید که ایراد به کدام قطعه مربوط خواهد بود.

قطعات مایکروفر به شرح زیر هستند:

  • میکروسوئیچ های درب: طراحی ماکروفر به گونه ای است که اگر درب آن چفت نشود، دستگاه شروع به کار نمی کند. از این رو وظیفه قفل، چفت کردن درب دستگاه است.
  • سینی گردان: سینی گردان با چرخش خود، موجب یکنواختی پخت غذا خواهد شد.
  • کوپلر: کوپلر قطعه ای کوچک است که با انتقال قدرت موتور به سینی، باعث چرخش آن می شود.
  • لامپ: وظیفه دارد با روشن کردن داخل دستگاه، دید کافی برای مشاهده نحوه پخت غذا در اختیار کاربران قرار دهد.
  • برد الکتریکی: وظیفه برد مایکروفر، کنترل صفحه نمایش دستگاه است. این قطعه به دلیل ساختمان پیچیده ای که دارد باید توسط تعمیرکار نمایندگی تعمیر ماکروفر اصفهان مورد بررسی قرار گیرد.
  • سوئیچ روشنایی: این سوئیچ وظیفه دارد با باز و بسته شدن درب دستگاه، لامپ را روشن و خاموش نماید.
  • فن: فن مایکروفر برای خنک کردن هوای داخل دستگاه به منظور جلوگیری از آسیب به قطعات در اثر حرارت، تعبیه شده است.
  • موتور گردان: این موتور با کارکرد خود، توان لازم برای حرکت سینی گردان را به وجود می آورد.
  • ترموستات: ترموستات از قطعات اصلی است که در تعمیر ماکروویو نیز مورد توجه بوده و عیب یابی آن باید به صورت حرفه ای انجام شود. این قطعه وظیفه کنترل دمای داخل دستگاه را برعهده دارد.
  • مگنترون: از قطعات اصلی مایکروفر به شمار می رود و وظیفه دارد امواج لازم برای پخت غذا را فراهم کند.
  • سوئیچ ایمنی: در صورتی که قفل درب ایراد داشته باشد این قطعه مانع از آسیب به فیوز دستگاه می شود.
  • سنسور رطوبت: سنسور رطوبت همانگونه که از نام آن هم می توان دریافت برای کنترل رطوبت موجود در دستگاه بوده و از خشک شدن غذاها جلوگیری می کند.

نکات مهم در تعمیر ماکروفر

ماکروویوها به دلیل ساختمان نسبتاً حساسی که دارند باید به صورت اصولی تعمیر شوند، در غیر این صورت احتمال این که بعد از تعمیرات، با افت شدید راندمان کاری آن مواجه شوید وجود خواهد داشت. تکنسین های مرکز تعمیر ماکروفر اصفهان با تمامی این نکات آشنایی داشته و با رعایت تمامی این موارد، تعمیرات مایکروفر را به صورت تخصصی انجام می دهد.

از جمله نکات مهم برای تعمیرات ماکروویو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عیب یابی اصولی: همانطور که در بخش قبل نیز به این موضوع اشاره شد، عیب یابی را می توان مهمترین مرحله تعمیرات لوازم خانگی دانست. در صورتی که عیب یابی به صورت صحیح انجام نشده و محل دقیق خرابی معین نشود، تعمیرات به مسیری اشتباه کشیده شده و چه بسا در پایان کار، با نتیجه نگران کننده ای مواجه شویم. از این رو به دلیل تجربه بالایی که تعمیرکار مایکروفر حاضر در نمایندگی تعمیرات دارد می توان این کار را به دستان وی سپرده و از نتیجه کار، مطمئن بود.
  • تعمیر تخصصی: پس از این که قطعه یا قطعات معیوب شناسایی شدند باید تعمیر آنها نیز به صورت استاندارد انجام شود. به این صورت که ابتدا باید نسبت به تعمیر قطعه معیوب تلاش کرد و سپس در صورت عدم تعمیر، اقدام به تعویض آنها نمود. در این موارد نیز باید از قطعات اصل استفاده شود. این در حالی است که در برخی مراکز تعمیر مایکروفر که به صورت غیر مجاز فعالیت دارند، در همان ابتدای کار، تعمیرکار، قطعات معیوب را تعویض کرده و حتی در برخی موارد، از قطعات فیک در این کار استفاده می کنند.
  • تست دستگاه بعد از تعمیر: بعد از اتمام تعمیرات باید این دستگاه ها تست شوند تا نتیجه کار، مشخص شود.

آشنایی با ایرادات رایج در مایکروفر

از دیگر مواردی که کارشناسان نمایندگی تعمیر ماکروفر اصفهان بر آن تأکید دارند، آشنایی با ایرادات رایج مایکروفرها می باشد، زیرا در این حالت می توانید بلافاصله حدس بزنید که ایراد به کدام قطعه مربوط است و آیا می توانید تعمیرات مایکروفر را به صورت شخصی انجام دهید یا خیر.

از این رو در این بخش به بررسی برخی از این ایرادات پرداخته و آموزش تعمیر ماکروفر را به صورت مختصر بیان کرده ایم.

چرا ماکروفر روشن نمی شود؟

یکی از مهمترین ایراداتی که کاربران انواع مایکروفر با آن روبرو می شوند، روشن نشدن آن است. در این موارد ممکن است دلیل بروز این خرابی در قطعاتی چون میکروسویئچ درب و عدم چفت شدن مناسب درب دستگاه باشد. در این حالت به دلیل این که جریان برق به درستی در دستگاه جریان پیدا نمی کند، ماکروفر روشن نخواهد شد. در این موارد، تکنسین های نمایندگی تعمیر مایکروفر اصفهان اقدام به بررسی این قطعه کرده و اگر موفق به تعمیر آن نشدند، میکروسوئیچ اورجینالی را جایگزین آن خواهند کرد.

به جز میکروسوئیچ، خرابی فیوز سرامیکی و ترموستات نیز می تواند در بروز این خرابی سهیم باشند. از این رو برای تعمیر تخصصی دستگاه باید این قطعات نیز بررسی شوند.

چرا مایکروفر، غذا را گرم نمی کند؟

چنانچه پس از روشن کردن دستگاه متوجه شوید که مایکروفر غذا را گرم نکرده است باید سریعاً با تعمیرکاران نمایندگی تعمیر ماکروفر اصفهان تماس گرفته و از آنها کمک بخواهید. این افراد برای رفع این خرابی، قطعات مختلفی اعم از ترموستات، مگنترون، دیود، خازن و میکروسوئیچ درب را بررسی خواهند کرد. از آنجایی که این قطعات دارای ساختمان پیچیده ای هستند باید عیب یابی و تعمیر آنها توسط افراد حرفه ای انجام شود.

تعمیرکاران این مرکز با بررسی این قطعات، محل دقیق بروز مشکل را شناسایی می کنند و سپس اقدامات لازم را انجام خواهند داد. در صورتی که تعمیر هر کدام از این قطعات امکان پذیر نباشد نیز با استفاده از قطعات اورجینال که در واحد فنی این مرکز موجود می باشد، آنها را تعویض می کنند.

چرا ماکروویو جرقه می زند؟

شاید شما هم با این مشکل مواجه شده اید که پس از شروع به کار این دستگاه، جرقه هایی در آن ایجاد می شود. در این حالت باید سریعاً دستگاه را خاموش کنید. سپس بررسی کنید که آیا غذا را در فویل آلومینیومی و یا ظروف فلزی داخل ماکروفر نگذاشته اید. در این صورت باید فوراً این ظروف را از دستگاه خارج کنید.

در وهله بعد بررسی کنید که آیا داخل ماکروویو کثیف است یا خیر؟ اگر کثیف باشد باید آن را پس از هر بار استفاده، تمیز کنید تا از جرقه زدن دستگاه جلوگیری شود؛ اما چنانچه این خرابی به نحوه استفاده شما از این دستگاه ربطی نداشته باشد باید بررسی کنید که ایراد از اتصالات داخلی این محصول نباشد. در این حالت باید تعمیرات ماکروویو را به دست تکنسین های نمایندگی تعمیر ماکروفر اصفهان بسپارید.

چرا سینی چرخان مایکروفر نمی چرخد؟

سینی چرخان مایکروفر با چرخش خود موجب می شود تا امواج به صورت یکنواخت به تمامی قسمت های غذا رسیده و موجب پخت باکیفیت آن شود؛ اما در صورتی که بنا به هر دلیلی، این سینی نچرخد کیفیت غذای پخته شده، مطلوب نخواهد بود.

اگر سینی چرخان ماکروفر شما نمی چرخد می توانید از تکنسین های مرکز تعمیر ماکروویو اصفهان کمک گرفته و ایراد آن را بررسی و رفع کنید. این افراد برای رفع این مشکل ابتدا خود سینی، سپس کوپلر و موتور گردان را بررسی می کنند. در صورتی که موتور دستگاه نیم سوز شده و یا سوخته باشد یا کوپلر دستگاه شکسته باشد آنها را تعویض می کنند.

برای تعمیر ماکروفر باید به کجا مراجعه کنیم؟

در سطح شهر اصفهان، مراکز مختلفی برای تعمیر ماکروویو وجود دارد، اما متأسفانه اکثر آنها به صورت عمومی فعالیت داشته و مجوز این کار را ندارند. از این رو نمی توان به خدماتی که در این مراکز ارائه می شود اعتماد کرد.

در چنین تعمیرگاه هایی معمولاً از تکنسین های تازه کار و یا ناآشنا به اصول تعمیرات استفاده می شود؛ بنابراین با سپردن دستگاه به دست آنها احتمالاً بعد از مدتی با خرابی دوباره آنها و یا گسترش سطح خرابی مواجه خواهید شد. از سویی هم به دلیل این که خدمات این مراکز به صورت ضمانت شده ارائه نمی شود، در این حالت باید دوباره برای تعمیر مایکروفر، هزینه کنید.

این در حالی است که در نمایندگی های مجاز، تمامی خدمات به صورت حرفه ای و تخصصی به مشتریان ارائه خواهد شد. از این رو توصیه می شود کار تعمیرات ماکروفر خود را در نمایندگی مجاز این دستگاه ها؛ یعنی آی پی سرویس اصفهان انجام دهید.

چرا آی پی سرویس اصفهان

آی پی سرویس اصفهان که به عنوان نمایندگی تعمیر ماکروفر اصفهان فعالیت دارد خدماتی ارزنده برای مشتریان خود در نظر گرفته است. این مرکز دارای رزومه ای قدرتمند بوده و به دلیل تجربه بالایی که در این زمینه دارد، تمامی نیازها و خواسته های مشتریان خود را در نظر گرفته و بر اساس آنها، اقدام به ارائه خدمات می نماید. از جمله این خدمات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برخورداری از کادر مجرب

یکی از ویژگی های این نمایندگی تعمیر مایکروفر در اصفهان، برخورداری از کادری مجرب می باشد. تکنسین های این مرکز از میان افرادی با تجربه و دانش بالا در این زمینه انتخاب شده و به دلیل فعالیت مستمر در این حوزه، با عیب یابی صحیح و تعمیر این دستگاه ها آشنایی کامل دارند.

  • تعمیر در محل و منزل

از مهمترین ویژگی های آی پی سرویس، ارائه خدمات در محل و منزل مشتری است. به این ترتیب دیگر مشکلی از بابت انتقال دستگاه معیوب به محل نمایندگی و یا بروز ایرادات دیگر در مسیر، نخواهید داشت.

  • ارائه خدمات ضمانتی

تمامی خدمات ارائه شده در این مرکز تعمیر ماکروویو در اصفهان به صورت ضمانتی ارائه می شود. کارت گارانتی این مرکز دارای شش ماه اعتبار است و در صورت بروز خرابی در بخش تعمیر شده در این مدت می توانید به این مرکز مراجعه کرده و از خدمات رایگان آن استفاده کنید.

  • تعمیر قطعات به جای تعویض قطعات معیوب

با توجه به تجربه تکنسین های نمایندگی تعمیرات ماکروفر در اصفهان، این افراد در صورتی که نیاز به تعویض قطعات باشد، قطعات اورجینال را جایگزین می کنند تا از افت کیفیت کار دستگاه پیشگیری نمایند.

  • شفاف سازی هزینه ها

از دیگر خدمات مرکز تعمیر ماکروفر اصفهان، شفاف سازی هزینه ها با ارائه فاکتور خدمات و هزینه آنها به مشتریان می باشد.

تماس با ما