تعمیر مخلوط کن بوش در اصفهان

4.7/5 - (3 امتیاز)

تعمیر مخلوط کن بوش در اصفهان

خوشبختانه امروزه می‌توان تعمیر مخلوط کن بوش در اصفهان را به راحتی انجام داد و کمبود تجهیزات کمکی برای آشپزخانه وجود ندارد. یکی از دستیارهای ضروری آشپزخانه، مخلوط کن است و بسیاری از خرابی‌ها را می‌توان به تنهایی در خانه حل کرد، نکته اصلی این است که دلیل کار نکردن میکسر را بیابید. استفاده از دستگاه بسیار آسان است، می‌تواند دارای کنترل کننده سرعت، چندین درجه قدرت، نازل‌های زیاد و سایر ویژگی‌ها باشد. اساساً از مخلوط کن برای آسیاب کردن غذا، تبدیل آن به پوره سیب زمینی، فرنی و همچنین برای تهیه کوکتل استفاده می‌شود. در ادامه راهنمای تعمیر مخلوط کن بوش در اصفهان با ما همراه باشید.

تعمیر مخلوط کن بوش در اصفهان و رایج‌ترین مشکلات

اگر در هنگام روشن شدن، مخلوط کن صداهای آشنا تولید نمی کند، به احتمال زیاد موتور یا باتری آن از کار افتاده است. تمرین نشان می‌دهد که موتور ضعیف ترین حلقه بوده و کار طولانی تحت بار سنگین به طور قابل توجهی قدرت آن را کاهش می‌دهد. همچنین دلیل آن ممکن است در ولتاژ پایین شبکه برق یا شکستگی داخلی کابل برق پنهان باشد.

سوئیچ سرعت کار نمی کند

خطا اغلب در سیم یا مدار کنترل میکسر پنهان می‌شود و این مشکل به راحتی قابل رفع خواهدبود. در صورت بروز نقص در سیستم کنترل، بهتر است با بخش خدمات تماس بگیرید، زیرا ممکن است مشکل به دلیل آسیب دیدن برد باشد. برای تعمیر آن نیاز به دانش و ابزار خاصی است. اما اغلب اوقات، این تعمیر قیمتی قابل مقایسه با یک دستگاه جدید ارزان قیمت دارد و خرید یک میکسر جدید آسان‌تر است.

نازل به خوبی نمی چرخد یا اصلا نمی چرخد

این خطا نشان دهنده پر بودن کاسه خواهدبود و لازم است آن را آزاد کنید و محصولات را در قسمت‌های کوچک قرار دهید. اگر نازل اغلب می‌چسبد، تمیز کردن چاقوها و روغن کاری آنها با روغن معدنی کمک می‌کند.

چاقو را شکست!

این مشکل در اغلب موارد، پس از استفاده طولانی مدت از دستگاه رخ می‌دهد و بازیابی چاقوی شکسته غیرممکن است، اما در اکثر مدل‌ها می‌توان آن را با آسیاب‌های جدید جایگزین کرد که تقریباً در هر فروشگاه شرکتی فروخته می‌شود. در غیر این صورت باید به مرکز تعمیر مخلوط کن بوش در اصفهان مراجعه نمایید.

چنین خرابی‌هایی از میکسر وجود دارد که برای آنها لازم است دانش حداقلی در مورد تعمیر لوازم خانگی اصلاح شود. به عنوان مثال در صورت خرابی موتور، کار نکردن دوشاخه به درستی و همچنین قطع شدن سیم، باز کردن دستگاه ضروری است، انجام این کار بدون تجربه و دانش اولیه در این زمینه توصیه نمی شود و بهتر است با یک مرکز تخصصی تماس بگیرید.

خرابی‌های مکانیکی

میکسر همیشه به دلیل مشکلات الکتریکی خراب نمی شود، اغلب علت نقص می‌تواند آسیب مکانیکی معمولی باشد که می‌تواند با موفقیت در خانه نیز برطرف گردد. اگر در حین کار، نشتی بین بدنه و کاسه تشخیص داده شد، نباید تعمیر را به تاخیر انداخت.

با این حال، یک مخلوط کن، مانند هر قطعه دیگری از تجهیزات، می‌تواند در حین کار آسیب ببیند. اغلب، چفت‌های روی جلد و نازل‌های اضافی در معرض آسیب هستند که معمولا این آسیب قابل تعمیر نیست و برای خرید نازل بهتر است بلافاصله با فروشگاه یا مرکز تعمیر مخلوط کن بوش در اصفهان تماس بگیرید. با این حال، برای دور انداختن نازل آسیب دیده عجله نکنید، زیرا همه مدل‌ها قطعات یدکی برای فروش ندارند.

برخی از قطعات یدکی این وسیله خانگی بسیار گران هستند. علاوه بر این، قطعات یدکی غیر اورجینال تولیدی تضمین کننده کارکرد طولانی و با کیفیت نیست. بنابراین، قبل از انجام تعمیرات مستقل، امکان سنجی آن را ارزیابی کنید. زیرا گاهی اوقات، تفاوت بین تعمیر و خرید یک دستگاه جدید می‌تواند تقریبا برابر باشد.

میکسرهای غذا چگونه کار می‌کنند؟

در حالت کلی، دو نوع میکسر مواد غذایی وجود دارد: میکسر قابل حمل (یا دستی) و میکسر ثابت (یا ایستاده). میکسرهای قابل حمل سبک وزن هستند و دارای موتورهای کوچکی بوده که کار اختلاط را آسان تر می‌کند. میکسرهای ایستاده از موتورها و اجزای بزرگتر برای مدیریت کارهای بزرگتر مانند ورز دادن خمیر یا مخلوط کردن دسته‌های بزرگ مواد استفاده می‌کنند.

چگونه میکسر غذا را تعمیر کنیم؟

نمایندگی تعمیر مخلوط کن بوش در اصفهان

تعمیرات آسان مخلوط کن غذا شامل سرویس سوئیچ، تعمیر کنترل سرعت و سرویس دنده می‌باشد. در صورتی که با کارهای زیر مشکل حل نشد، به نمایندگی یا مرکز تعمیر مخلوط کن بوش در اصفهان مراجعه کنید.

سرویس سوئیچ

سوئیچ‌ها اجزای ساده ای هستند که به راحتی می‌توانند کار یک دستگاه کوچک را متوقف کنند. اگر میکسر شما کار نمی کند و دوشاخه و سیم را چک کرده‌اید، در مرحله بعد سوئیچ را تست کنید.

برای تست و تعویض سوئیچ:

مرحله 1: محفظه اطراف سوئیچ را با دقت بردارید تا قسمت پشتی سوئیچ نمایان شود.

مرحله 2: پایانه‌های روی سوئیچ را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سیم‌های دستگاه کاملاً به کلید متصل هستند.

مرحله 3: سیم‌های ترمینال را برای موقعیت علامت گذاری و آنها را جدا کنید.

مرحله 4: از یک تستر تداوم یا مولتی تستر برای تعیین اینکه آیا سوئیچ معیوب است استفاده کنید. در صورت نیاز آن را تعویض و سیم‌های ترمینال را دوباره وصل کنید.

کنترل سرعت سرویس

سرعت مخلوط کن غذا با تغییر جریان به موتور کنترل می‌شود. میکسرهای دستی کوچکتر از یک سوئیچ سرعت استفاده می‌کنند که شامل تعدادی کنتاکت الکتریکی است که هر کدام جریان را به موتور افزایش می‌دهد. واحدهای بزرگتر از یک مقاومت متغیر برای کنترل جریان استفاده می‌کنند و تسترهای تداوم یا مولتی تستر برای بررسی عملکرد هر یک از انواع کنترل سرعت مفید هستند. با این حال، در بسیاری از موارد، مشکلات ناشی از کنترل سرعت تنها با تعویض کنترلر در تعمیر مخلوط کن بوش در اصفهان قابل حل است.

سرویس دهی چرخ دنده‌ها

همزن‌های غذا خیلی خوب کار می‌کنند؛ زیرا همزن‌ها را در جهت‌های مخالف می‌چرخانند تا مواد با هم مخلوط شوند. این چرخش مخالف توسط چرخ دنده‌ها ایجاد می‌شود و در اکثر میکسرهای مواد غذایی، یک چرخ دنده حلزونی متصل به شفت موتور، دو یا چند چرخ دنده پینیون را می‌چرخاند. چرخ دنده‌های پینیون نیز به نوبه خود کوبنده‌ها را می‌چرخانند و از آنجایی که چرخ دنده‌ها یک جزء فیزیکی هستند تا الکتریکی، سرویس دهی به آنها متفاوت است. برای بازرسی و روغن کاری چرخ دنده‌ها:

مرحله 1: مطمئن شوید که دستگاه از برق جدا شده است.

مرحله 2: محفظه بالایی را بردارید تا چرخ دنده‌ها نمایان شود. در بیشتر موارد، چرخ دنده‌هایی که مشکل ایجاد می‌کنند را می‌توان از نظر آسیب بررسی کرد و سپس روغن کاری کرد.

مرحله 3: چرخ دنده حلزونی و همچنین چرخ دنده‌های پینیون را بازرسی و روغن کاری کنید، مطمئن شوید که روغن اضافی به موتور یا اجزای الکتریکی برخورد نکند.

مرحله 4: قبل از مونتاژ مجدد، هر گونه براده‌ها یا قطعات شل را در محفظه بردارید.

سخن پایانی

مخلوط کن یک وسیله ضروری برای آشپزخانه خواهدبود و خرابی آن می‌تواند بسیاری از کارهای شما را عقب بیندازد. بنابراین، برای پیشگیری از هرگونه حادثه، توصیه می‌شود که دستگاه را طبق دستورالعمل سازنده استفاده نمایید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.

تماس با ما