تعمیر ظرفشویی میدیا در اصفهان

4.7/5 - (4 امتیاز)

تعمیر ظرفشویی میدیا در اصفهان

برای تعمیر ظرفشویی مدیا در اصفهان چکار کنیم؟ ماشین ظرفشویی یکی از پرکارترین وسایل در آشپزخانه است، بنابراین وقتی مشکلی در دستگاه ایجاد می‌شود، خیلی سریع متوجه آن می‌شوید. یک ماشین ظرفشویی معمولی باید بین 7 تا 12 سال عمر کند که با این حال، ماشین ظرفشویی گاهی اوقات قبل از این بازه زمانی دچار اختلال خواهدشد. تعمیر یا تعویض دستگاه می‌تواند یک تلاش پرهزینه باشد، بنابراین بسیاری از افراد تصمیم می‌گیرند که تعمیرات را خودشان انجام دهند. اگر ماشین ظرفشویی شما برایتان مشکل ایجاد می‌کند، ممکن است بتوانید برای رفع این مشکل به تنهایی اقدام کنید. به همین دلیل، ما فهرستی از برخی از مشکلات رایج ماشین ظرفشویی و چند راه حل ممکن برای آنها را گردآوری کرده‌ایم.

ماشین ظرفشویی شما روی زمین نشت می‌کند

نشتی ماشین ظرفشویی، یکی از شایع‌ترین دلایلی است که مردم به مراکز تعمیر ظرفشویی مدیا در اصفهان مراجعه می‌کنند. ابتدا درب ماشین ظرفشویی و واشر درب را بررسی کنید. به دنبال هر گونه ترک، آسیب یا آوار بزرگی باشید که می‌تواند از آب بندی کامل درب جلوگیری کند. سعی کنید واشر درب خود را با یک ماده ضد عفونی کننده تمیز کرده و در صورت مشاهده هر گونه ترک بزرگ، احتمالاً باید واشر را تعویض نمایید.

سوئیچ شناور، یعنی همان مکانیزمی که سطح آب ماشین ظرفشویی شما را نشان می‌دهد، ممکن است در موقعیت پایین گیر کرده باشد. این موضوع می‌تواند باعث پر شدن بیش از حد دستگاه و نشت روی زمین شود و اگر سوئیچ شناور شما گیر کرده است، آن را تمیز کنید و پلاستیک، رشته یا هر چیز دیگری که ممکن است مانع از عملکرد صحیح آن شود را بردارید. نشتی ماشین ظرفشویی می‌تواند آسیب زیادی به آشپزخانه شما وارد کند و نیاز به تعمیر فوری دارد. این نشتی‌ها می‌تواند ناشی از ترک یا آسیب به شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی یا واشر در المنت گرمایشی آن باشد. مشکلات پمپ ماشین ظرفشویی یا مهر و موم پمپ نیز می‌تواند منجر به نشتی ماشین ظرفشویی شود. اگر هر یک از این قطعات معیوب به نظر می‌رسد، باید در اسرع وقت تعویض گردند.

ماشین ظرفشویی شما ظروف شما را خشک نمی‌کند

این مشکل اغلب مربوط به عنصر گرمایش ماشین ظرفشویی است و اگر المنت گرمایشی شما کار می‌کند، ترموستات (دستگاهی که از داغ شدن بیش از حد ماشین ظرفشویی جلوگیری می‌کند) را بررسی کنید. به گفته کارشناسان، خرابی ترموستات با محدودیت بالا می‌تواند باعث گردد که حرارت قبل از خشک شدن کامل ظروف شما خاموش شود. معمولاً می‌توانید ترموستات حد بالا خود را در پایین وان ماشین ظرفشویی، دقیقاً پشت پانل دسترسی پیدا کرده و برای بررسی دستگاه می‌توانید از مولتی متر استفاده کنید. در آخر، تلگراف کمک آبکشی خود را بررسی نمایید تا مطمئن شوید که خالی نیست و به درستی توزیع می‌شود.

وقتی چرخه ماشین ظرفشویی کامل شد، ظروف شما باید کاملا خشک شده و آماده استفاده مجدد گردند. اگر ظروف شما پس از یک چرخه شستشو به طور محسوسی خیس می‌شوند، ممکن است با عنصر گرمایش دستگاه مشکل داشته باشید. تنها راه برای اطلاع از کارکرد المنت گرمایش، تست آن با مولتی متر خواهدبود؛ یعنی همان کاری که بهتر است به افراد حرفه‌ای در حوزه تعمیر ظرفشویی مدیا در اصفهان سپرده شود.

ماشین ظرفشویی شما بوی بدی می‌دهد

غذای قدیمی و مرطوب احتمالاً علت هر بوی بدی است که از ماشین ظرفشویی شما می‌آید. برای یافتن مواد غذایی با دقت با دستگاه خود نگاه کرده و صفحه ماشین ظرفشویی خود را (که در پایین دستگاه قرار دارد) تمیز کنید.

اگر ماشین ظرفشویی شما بوی شیمیایی دارد، ممکن است یک بشقاب پلاستیکی یا ظرف سقوط کرده و روی عنصر گرمایش ذوب شده باشد. با این حال، ایده خوبی است که ماشین ظرفشویی خود را با دقت بارگیری کرده و ظروف خود را از غذا پاک کنید تا از بوهای ناخواسته جلوگیری نمایید.

ماشین ظرفشویی شما روشن نمی‌شود

منابع برق را بررسی کنید تا مطمئن شوید که فیوز به درستی کار می‌کند و می‌توانید چرخه برقی ماشین ظرفشویی را امتحان کنید. درب ماشین ظرفشویی شما نیز ممکن است مشکل داشته باشد؛ به عنوان مثال، اگر در بسته نشده باشد، ممکن است اجازه راه‌اندازی ماشین ظرفشویی شما را ندهد. گفتنی است، قبل از ادامه، هرگونه مشکل در قفل را بررسی کنید.

اگر به نظر می‌رسد ماشین ظرفشویی شما در تلاش است کار کند، اما به درستی کار نمی‌کند، ممکن است موتور شما گیر کرده باشد. اگر چنین است، سعی کنید موتور فن را با دست بچرخانید تا ببینید آیا آن را به حرکت در می‌آورد یا خیر. مهم است که برای جلوگیری از برق گرفتگی ابتدا برق را با استفاده از پنل اصلی قطع کنید. مانند هر وسیله خانگی دیگری، ماشین ظرفشویی برای کار به یک منبع برق قابل اعتماد نیاز دارد. اگر ماشین ظرفشویی شما روشن نمی‌شود، ممکن است به درستی به برق وصل نشود یا سیم کشی آن آسیب دیده باشد. یکی دیگر از دلایل رایج، معیوب بودن قفل در یا سوئیچ قفل درب است و ماشین ظرفشویی تا زمانی که درب آن به درستی بسته نشود، روشن نخواهدشد و مشکلات درب مانع از شروع چرخه‌های شستشو می‌شود. اگر مشکلی در منبع برق یا درب ماشین ظرفشویی شما وجود ندارد، ممکن است مشکلات پیچیده‌تری در کنترل‌های الکترونیکی دستگاه وجود داشته باشد.

ماشین ظرفشویی شما به درستی تخلیه نمی‌کند

تعمیر ظرفشویی Midea در اصفهان

این مشکل بدیهی است؛ زیرا ماشین ظرفشویی شما زمانی که می‌خواهید کف را باز کنید، خانه را پر از آب می‌کند. ابتدا ماشین ظرفشویی خود را برای بار دوم روشن کرده و اگر که به طور غیرمنتظره خاموش شد (مثلاً با قطعی کوتاه برق) همچنان ممکن است آب در داخل آن باشد، زیرا چرخه کامل نشده است و اجرای دوباره چرخه می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

ماشین ظرفشویی معمولاً در همان زهکشی که دفع زباله از آن استفاده می‌کند، تخلیه خواهدکرد و اگر مشکلی در سیستم دفع شما باشد، مانند رسوبات غذا، می‌تواند از تخلیه مناسب ماشین ظرفشویی جلوگیری کند. اگر سیستم دفع جدید دارید، مطمئن شوید که دوشاخه تخلیه برداشته شده و شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی به درستی وصل شده است.

یک ماشین ظرفشویی‌ که آب آن تخلیه نمی‌شود، در نهایت می‌تواند به ماشینی تبدیل گردد که فضای آشپزخانه شما را پر از آب می‌کند. این مشکل اغلب ناشی از مشکل در شیر چک در مخزن تخلیه ماشین ظرفشویی است و اگر سوپاپ به درستی حرکت نمی‌کند، باید تعویض شود. همچنین ممکن است به یک موتور یا حوض تخلیه جدید نیاز داشته باشید. همچنبن برای گرفتن بهترین نتیجه، حتما از خدمات تعمیر ظرفشویی مدیا در اصفهان استفاده کنید.

ماشین ظرفشویی مواد شوینده را پخش نمی‌کند

وقتی مواد شوینده پودر یا غلاف را در محفظه قرار می‌دهید و ماشین ظرفشویی شما آن را پخش نمی‌کند، بسیار آزاردهنده است. این موضوغ امکان دارد به دلیل عدم جریان آب به داخل محفظه و حل و پخش صابون باشد و سعی کنید کمتر از مواد شوینده استفاده کرده یا از حالت مایع استفاده نمایید. اگر این کار را بدون نتیجه امتحان کرده‌اید، خود محفظه را بررسی کنید، زیرا ممکن است هنگام کار کردن ماشین ظرفشویی به درستی باز نشود. همچنین موقعیت ظروف را بررسی نمایید، زیرا گاهی اوقات آنها می‌توانند محفظه را از باز کردن و رها کردن صابون منع کنند.

ظروف تمیز بیرون نمی‌آیند

یکی از رایج ترین شکایات کاربران این است که ماشین ظروف را به طور مؤثر تمیز نمی‌کند. شما باید چرخه شستشو را با استفاده از تمیز کننده ماشین ظرفشویی بدون ظروف در دستگاه شروع کنید، زیرا می‌تواند کثیفی یا چربی را از ماشین لباسشویی شما خارج کند. همچنین باید صفحه کرنش دستگاه، بازوهای سمپاش و واشر درب را بررسی کرده و هر گونه چربی یا ضایعات مواد غذایی داخل دستگاه را پاک کنید. اگر مشکلات همچنان ادامه داشته باشد، ممکن است فشار کم ناشی از بازوهای اسپری یا مشکلاتی با سایر اجزای دستگاه داشته باشید که قدرت ماشین ظرفشویی شما را مختل می‌کند.

ماشین ظرفشویی ترک خورده است

آسیب بیش از حد می‌تواند باعث ترک خوردن بدنه داخلی ماشین ظرفشویی شما شود. ترک‌های داخلی می‌توانند قطعات مکانیکی را در معرض آب و صابون قرار دهند و وضعیت خطرناکی را برای خانه شما ایجاد کنند. متأسفانه تعمیر ماشین ظرفشویی ترک خورده بسیار دشوار است و هرچند که یک فرد حرفه‌ای در حوزه تعمیر ظرفشویی مدیا در اصفهان می‌تواند دستگاه شما را بررسی کند، اما گاهی اوقات ماشین ظرفشویی ترک خورده احتمالاً نیاز به تعویض کامل دارد.

ماشین ظرفشویی از آب پر نمی‌شود

شایع ترین علت مشکلات جریان آب در ماشین ظرفشویی معیوب بودن دریچه ورودی آب است و اگر دریچه ورودی خراب باشد، ممکن است در صورت نیاز، آب را به داخل دستگاه نکشد. مشکلات شناور ماشین ظرفشویی یا سوئیچ شناور نیز می‌تواند منجر به کمبود آب یا وارد شدن آب بیش از حد در ماشین ظرفشویی شود. این اجزا به دستگاه اطلاع می‌دهند که چه زمانی مقدار مناسب آب را در خود نگه می‌دارد و ممکن است به دلیل زباله‌ها یا غذاهای موجود در دستگاه دچار مشکل شود.

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.

تماس با ما