تعمیر ظرفشویی آاگ در اصفهان

5/5 - (3 امتیاز)

تعمیر ظرفشویی آاگ در اصفهان

آیا به دنبال تعمیر ظرفشویی آاگ در اصفهان هستید؟ چگونه از ماشین ظرفشویی خود نگهداری کنیم تا خراب نشود؟ همانطور که می‌دانید، ماشین ظرفشویی یکی از پرکاربردترین لوازم آشپزخانه است و به دلایل متعدد، با شستن ظروف برای ما در وقت و انرژی ما صرفه جویی می‌کند! اما مانند هر وسیله خانگی، ماشین ظرفشویی باید به درستی نگهداری شود تا عملکرد بهینه داشته باشد و در طول زمان دوام بیاورد. در اینجا چند نکته برای نگهداری صحیح ماشین ظرفشویی آورده شده است.

بررسی چند نکته

  1. به یاد داشته باشید که نمک و مواد شوینده را به طور منظم اضافه کرده و همزمان فیلتر ماشین ظرفشویی را حداقل هفته‌ای یکبار خالی کنید. مراقب باشید که همیشه بشقاب‌ها و ظروف را قبل از شستشو خالی کنید تا هیچ عنصر جامدی نتواند در عملکرد ماشین ظرفشویی اختلال ایجاد کند.
  2. یک بار در ماه، یک چرخه را فقط با آب گرم و سرکه اجرا کنید تا داخل ماشین ظرفشویی تمیز شود و رسوبات آب سختی که ممکن است جمع شده باشد پاک شود. همچنین به طور منظم درزگیر اطراف در را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تمیز، عاری از هرگونه زباله، در شرایط خوب و هنوز محکم است.
  3. به همین ترتیب، گهگاه بازوهای اسپری ماشین ظرفشویی خود را بررسی کنید. سوراخ‌هایی که به آب اجازه عبور می‌دهد گاهی اوقات ممکن است به دلیل وجود سنگ آهک یا بقایای مواد غذایی مسدود شود. در این صورت می‌توانید آنها را در آب داغ و سرکه خیس کنید. در صورت نگهداری صحیح از دستگاه، نیازی به مراجعه به مراکز تعمیر ظرفشویی آاگ در اصفهان نخواهید داشت.

خرابی ماشین ظرفشویی: چگونه مشکل را شناسایی کنیم؟

ماشین ظرفشویی یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی است که میانگین عمر آن بین 7 تا 12 سال می‌باشد. تماس با تعمیرکار برای دستگاه خود در صورتی که دیگر تحت گارانتی نباشد، می‌تواند بودجه بسیار زیادی را نیاز داشته باشد. به منظور کاهش قابل توجه صورتحساب، راه حلی که ما توصیه می‌کنیم، بسیار به صرفه تر است.

جدیدترین مدل‌های ماشین ظرفشویی دارای یک سیستم هشدار برای نشان دادن منشا خرابی هستند. به لطف کد خطایی که مستقیماً روی صفحه دیجیتال دستگاه نمایش داده می‌شود یا به لطف چراغ‌های چشمک زن می‌توانید به راحتی متوجه شوید که مشکل از کجاست.

اطلاعاتی که کد خطا به شما می‌دهد اولین قدم برای ایجاد تشخیص دقیق عیب و ادامه تعمیرات دستگاه شما است. با این حال، همیشه آسان نیست که بدانیم چگونه به هشدارهای مختلف واکنش نشان دهیم. به منظور کمک به شما، ما در این مقاله لیستی از رایج ترین خرابی‌ها و همچنین توصیه‌هایی در مورد نحوه انجام تعمیرات به طور مستقل جمع‌آوری کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کدهای خطای مختلف، به دستورالعمل‌های ارائه شده توسط سازنده مراجعه کنید.

هشدار: ایمنی شما و دیگران مهم است؛ بنابراین، قبل از دست زدن به دستگاه، مطمئن شوید که خاموش است و دوشاخه برق از پریز جدا شده باشد. همچنین استفاده از دستکش برای محافظت از دستان خود در برابر مواد شوینده و پوشیدن لباس‌های راحت و حذف جواهرات و لوازم جانبی که ممکن است گیر کنند، توصیه می‌شود.

نحوه ریست کردن ماشین ظرفشویی تمام برندها

چگونه ماشین ظرفشویی همه برندها (زیمنس، بوش، ویرپول، برندت، الکترولوکس، پرولین، کندی،‌هات پوینت آریستون، بکو و غیره) را ریست کنیم؟ اولین کاری که باید قبل از دستکاری‌های پیچیده انجام دهید این است که ماشین ظرفشویی خود را مجدداً تنظیم کنید تا آن را به حالت کارخانه بازگردانید. در واقع، گاهی اوقات کدهای خطای خاصی به دنبال یک اشکال در یک قطعه الکترونیکی نمایش داده می‌شوند. پس از تنظیم مجدد، سیستم الکترونیکی را به صفر می‌رساند و هرگونه پیام نادرست را حذف می‌کند.

در اکثر ماشین‌های ظرفشویی، صرف نظر از برند، بازنشانی با فشار دادن و نگه داشتن دکمه شروع انجام می‌شود. برای اطلاع از ویژگی‌های مربوط به برند دستگاه خود، دستورالعمل‌های سازنده را چک کنید.

چگونه ماشین ظرفشویی خود را عیب یابی کنم؟

برای عیب یابی ماشین ظرفشویی خود، بسته به نوع خرابی، امکانات مختلفی وجود دارد. در زیر چندین سؤال را خواهید یافت که علائم خطا و همچنین راه‌حل‌هایی را که برای هر یک از عیوب توصیف‌شده تطبیق داده شده است، شرح می‌دهند. در صورتی که با وجود اطلاعات زیر باز هم قادر به شناسایی مشکل دستگاه نبودید، با مراکز معتبر تعمیر ظرفشویی آاگ در اصفهان تماس بگیرید.

چرا ماشین ظرفشویی من روشن یا اجرا نمی‌شود؟

نمایندگی تعمیر ظرفشویی آاگ در اصفهان

اگر ماشین ظرفشویی شما روشن نمی‌شود یا چراغ‌ها روشن می‌شوند اما دستگاه روشن نمی‌شود، بررسی کنید که ماشین ظرفشویی به درستی برقی وصل شده و منبع آب روشن باشد. هنگامی که این اولین بررسی‌ها انجام شد، می‌توانید به مراحل زیر بروید:

درب بد بسته می‌شود: هنگامی که درب ماشین ظرفشویی خود را می‌بندید، سیستم امنیتی فعال می‌شود و به دستگاه می‌گوید که درب به درستی بسته شده است و چرخه می‌تواند با خیال راحت شروع شود. با این حال، ممکن است اتفاق بیفتد که لولاها به درستی تراز نشده باشند یا سیستم امنیتی معیوب باشد، که از راه اندازی دستگاه شما جلوگیری می‌کند. برای رفع این مشکل، لولاها را جدا کرده و در جای خود قرار دهید.

برد الکترونیکی معیوب است: مشکل شروع همچنین می‌تواند ناشی از خرابی در کارت الکترونیکی یا ماژول‌های الکترونیکی مختلف باشد. کارت الکترونیکی گاهی اوقات می‌تواند پیام‌های نادرست ارسال کند؛ یعنی گزارش خرابی و مسدود کردن راه اندازی دستگاه در صورت عدم وجود مشکل گزارش شود. بنابراین قبل از شروع به جدا کردن کارت الکترونیکی دستگاه خود، دستگاه را به حالت کارخانه بازنشانی کنید.

سوئیچ دیگر کار نمی‌کند: سوئیچ برای روشن کردن ماشین ظرفشویی شما استفاده می‌شود، بنابراین بدون آن نمی‌توان ماشین را روشن کرد. در اکثر مدل‌ها، سوئیچ با برداشتن پنل کنترل قابل دسترسی است و می‌توان آن را به راحتی تعویض کرد. سپس به سادگی گیره قطعه قدیمی را جدا نموده تا آن را با قطعه جدید جایگزین کنید. در صورتی که انجام این کار برایتان مشکل است، از مراکز تعمیر ظرفشویی آاگ در اصفهان کمک بگیرید.

چرا ماشین ظرفشویی من نشتی دارد؟

هنگامی که نشتی وجود دارد اولین کاری که باید انجام دهید این است که مکان آن را پیدا کنید. برای انجام این کار، ماشین ظرفشویی را از محل خود خارج کرده و لوله‌ها (زهکشی و ورودی آب) را بررسی کنید، همچنین زیر دستگاه، شیلنگ‌ها و اجزای مختلف را که از مهر و موم اطمینان حاصل می‌شود، بررسی کنید. سپس می‌توانید علل احتمالی دیگر را بررسی نمایید:

ماشین ظرفشویی بیش از حد پر شده است: قرار دادن ظروف کمتر و چیدمان آنها بر اساس توصیه‌های سازنده برای شستشوی بعدی می‌تواند به مشکل پایان دهد.

درزگیر پایینی درب ضد آب نیست: مهر و موم اطراف درب و همچنین مهر و موم پایین درب را برای هر گونه علائم سایش که می‌تواند باعث نشتی شود بررسی نمایید. اگر درزگیرها ترک خورده، پاره شده یا بیش از حد کثیف هستند، آنها را تعویض کنید.

مواد شوینده بیش از حد مصرف شده است: مخزن مواد شوینده را بررسی کنید، اگر هنوز رسوبات مواد شوینده زیاد است، به این معنی خواهدبود که شما بیش از حد مواد شوینده می‌ریزید. سعی کنید دوز را کاهش دهید تا مشکل نشتی خود را حل کنید، در واقع استفاده از مواد شوینده بیش از حد لوله‌ها را مسدود می‌کند و در نهایت می‌تواند مانع از جریان آزاد آب در لوله‌ها شود.

نصب لوله کشی ایراد دارد: برای تخلیه صحیح آب، لوله‌های ماشین ظرفشویی باید کاملاً طبق توصیه‌های زیر نصب شوند: لوله زهکشی باید حداقل 65 سانتی متر از سطح زمین فاصله داشته و برای نگه داشتن آن باید حداقل 10 سانتی متر داخل لوله قرار گیرد. همچنین بررسی کنید که نشتی از یکی از لوله‌های ورودی یا خروجی آب نباشد و به یاد داشته باشید که در صورت لزوم اتصالات مختلف را محکم کنید.

ماشین ظرفشویی بد می‌شوید

ظروف شما با اثری از لکه و کثیفی ماشین ظرفشویی بیرون می‌آیند؟ ممکن است به دلیل کمبود مایع شستشو یا وجود رسوب آهک زیاد در آب باشد. شما می‌توانید به طور منظم مایع شستشو یا چرخه را با سرکه سفید اضافه کنید و مشکل باید حل شود. اگر ظروف حاوی آثار سفید باقی مانده باشد، ممکن است فیلتر مسدود شده و شما باید وضعیت آن را بررسی کنید و در صورت لزوم با آب داغ تمیز نمایید.

این مشکل همچنین می‌تواند ناشی از گرفتگی لوله تخلیه، یا خرابی در پمپ تخلیه باشد که منجر به ایجاد مشکل در فاضلاب و باقی ماندن آثار می‌شود. این نوع خرابی همچنین می‌تواند باعث ایجاد بوی بد در ماشین ظرفشویی شود و در نهایت، اگر این مشکل فقط گاهی اوقات رخ می‌دهد، ممکن است ماشین ظرفشویی را بیش از حد بارگیری کرده باشید.

مشکل تخلیه

آب تخلیه نمی‌شود و با خرابی بسیار محدود ماشین ظرفشویی مواجه می‌شوید. دلایل متعددی می‌تواند این شکست را توضیح دهد و اگر این مشکل از زمان نصب ماشین ظرفشویی شما تکرار می‌شود، موقعیت شیلنگ و لوله تخلیه را بررسی کنید. در خانه‌های قدیمی، لوله کشی همیشه استاندارد نیست و اجازه تخلیه مناسب فاضلاب را نمی‌دهد. در این صورت لازم است با یک لوله کش تماس بگیرید تا نصب را به حد استاندارد برساند.

در رابطه با فیلتر و شیلنگ تخلیه هیچ مشکلی وجود ندارد؟ بنابراین خطای تخلیه در ماشین ظرفشویی شما می‌تواند از شلنگی باشد که پمپ تخلیه را فعال می‌کند که با سایش، می‌تواند خراب شود. با تعویض قطعه، عیب برطرف خواهدشد.

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.

تماس با ما